tisdag 13 september 2011

Inte utan min pyjamas


Känner att det finns ett klädesplagg som inte får hälften så mycket uppmärksamhet som alla andra, så nu tänkte jag ge den lite, nämligen PYJAMASEN. Det är det jag byter om från när jag ska till skolan och byter om till när jag kommer hem. Har förstått att det inte är jättemånga som faktiskt använder pyjamas, och jag kan inte för allt i världen komma på en bra förklaring till varför? Det finns inte en chans att jag skulle kunna sova utan pyjamas, aldrig i hela mitt liv har jag sovit utan. Om det skulle hända att jag ska sova någonstans och inte har pyjamasen med mig sover jag i min tröja -oavsett hur denna tröja ser ut. Har vid flera tillfällen försökt sova i bara underkläderna (det verkar som att det är det mest populära sättet att sova på) men jag vänder och vrider mig till en förbannelse och tillslut åker den på i alla fall. Har hellre ett tunnare täcke och pyjamas än tvärtom. Känner mig så.. naken utan pyjamas, kan inte slappna av. Nej fy. Jag tror mina pyjamasar är det viktigaste jag har i min garderob. Eller, jag vet att dem är det.

Mina tre favoriter, fr.v: Farfarströjan, nattlinnet och bommullströjan + flanellshorts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar