![]() |
| Mina sms är de blå bubblorna |
För två veckor sedan vaknade jag strax över tio på morgonen. I DUSCHEN. Mitt i schampoo-gnuggandet kommer jag plötsligt till liv och står där i chock och undrar hur jag hamnat där, och hur länge jag stått där. Med båda händerna intrasslade i håret och med skum överallt stod jag mitt i duschen och gapade, förvirringen var total och kunde inte för mitt liv förstå hur detta hade gått till. En timme senare plingade mobilen till och jag fick ett sms av Emm, "Sov du när du smsade mig?" stod det och jag förstod inte alls vad hon menade och första tanken var att hon måste smsat till fel person. Läste smsen ovanför och satte kaffet i halsen. En minut innan tio hade jag smsat henne. Höll på att skratta ihjäl mig, samtidigt som det var sjukt obehagligt. Jag har med andra ord gått i sömnen för första gången (vad jag vet) i hela mitt liv! Gjorde allt jag kunde för att minnas att jag skickat smsen, men det gick inte... Så skumt. Fick senare höra av Emm att hon stått i hallen, på väg till skolan och gapskrattat. Jisses, som man håller på.
Nästa grej hände senast idag.
Som jag nämner i början har jag vänt på dygnet, och jag bestämde mig igår därför att ställa klockan på 11 i alla fall för att inte sova till 13-14 om dagarna som jag brukar. Vid strax i tre i natt tvingade jag till slut mig själv i säng och somnade förvånansvärt fort. Vaknade av ett ryck och tittade på den analoga väggklockan, kvävde ett skrik när jag såg att klockan var lite i fem. HELVETE helvete helvete. Hela dagen är borta, varför har inte klockan ringt?! Slängde mig ur sängen, startade datorn och klädde på mig. Klockan är fan fem, dags att vakna NU. Kollade mobilen, 04:53, åhh varför har den gått från 24-timmarsklocka till 12-timmars Am/Pm-inställningen? Inte förvånad i och för sig, den ska på lagning och den beter sig väldigt konstigt och ändrar ljudet som den vill. När datorn kommer igång visar den samma tid.. Vaf.. det va ju konstigt. Men jaha, vilket sammanträffande. Kollar Facebook och reagerar på att det inte skett en enda uppdatering sen den jag såg sist. Det var ju riktigt sjukt med tanke på att jag kollade senast halv tre i natt och nu va hon fem på eftermiddagen. Och under den uppdateringen tår det "för två timmar sedan". Näe.. nu är det för mycket. Vad handlar detta om?! Sakta men säkert går det upp för mig.. Klockorna stämmer. Hon ÄR fem på MORGONEN, inte eftermiddagen! Jag hade sovit två timmar när jag flög upp, inte mer. Skrattade lite, stängde av datorn och la mig igen. Så går det när man är snurrig och förvirrad.

