![]() |
| Ner till vä: Ts vaniljpannacotta med bör och frukt Ner hö, överst: Jag och LE beställde in samma: Husets kaffe- och basilikaglass med jordgubbsratatouille |
fredag 28 september 2012
Meet
torsdag 27 september 2012
Ingen mer stress!
tisdag 25 september 2012
Höstkänslor
måndag 24 september 2012
Tjuriga tjejen
Vid skärmen utanför gymmet där man loggar in när man kommer stod en kvinna och pratade i telefon, hon tittade upp på mig och förklarade att de höll på att starta om systemet och att jag inte kunde logga in just nu och att det bara var att gå in. I och med detta kunde jag inte just då hämta ut kvittot som krävs för att gå på spinningen. Jag gick in och ställde mig på crosstrainern och höll koll på klockan, max tio minuter innan passet ska man hämta ut kvittot för att inte få en bom (tre bommar = spärrad från att boka pass). När min klocka visade lite i tio i gick jag för att hämta ut mitt kvitto, och när jag stod där framför skärmen ser jag att min klocka och gymmets inte är synkade. Jag hade missat tiden med två minuter. TVÅ MINUTER. Faaaan. Men det stod en tjej i receptionen, så det skulle väl inte vara några problem att fixa, jag hade varit där en timme så jag var ju allt annat än sen, och anledningen till att kvittot inte hade hämtats ut tidigare när jag kom var ju faktiskt på grund av deras systemomstart. Gick fram till tjejen och log och förklarade mitt ärende. Hon tittade på mig, sa att hon kunde skriva ut ett kvitto till mig, men att jag ändå skulle ha kvar bommen. Wtf? Nej nej nej nej nej nej nej neeeheeej nej. Nej. Jag ifrågasatte hennes uttalande och förklarade igen. Hon ändrade sig inte. Hon hade fel och var (ursäkta) dum. Hon var säkert ny. En sån där paragrafryttare som ska följa varenda punkt oavsett hur omständigheterna ser ut. Jag log åt henne, och sa att då struntar jag i spinningen. Får jag ändå en bom så drar jag likaväl hem. Sen drog jag. Och jag ska vara ärlig, jag var skitarg och mitt leende försvann i samma sekund som jag vände mig om. Och i huvudet var jag inte alls lika trevlig längre.
När jag blir så arg på grund av att folk beter sig så oresonligt och onödigt dumt blir jag också tjurig och gör hela händelsen till en ren principsak. Jag struntade i träningen och jag åkte raka vägen in till stan och köpte godis. Ett kilo, för att vara exakt. Bara en massa choklad och bara till mig. Det är så jag funkar. Antingen eller. Och jag skyller allt på henne, det är den dumma blondinens fel att jag blir fet. Måste ändå säga, att jag är bäst på att köpa godis! Inget äckligt geléaktigt mojs här inte.
söndag 23 september 2012
Lyckat med loppis
Vaknade i morse av att mobilen ringde. Yrvaket letade jag efter telefonen och försökte komma på hur svenska språket låter. Fick bara fram ett mumlande mm och på andra sidan hörde jag en pigg fröken HK som var väldigt förvånad över att jag inte var uppe än. Klockan var halv tio. Hon skulle på loppmarknad och undrade om jag ville följa med, givetvis ville jag det! Jag bad henne att ge mig tio minuter, och att vi i så fall var tvungna att stanna på McDonalds för att köpa kaffe och två cheeseburgare till frukost. Hon gick med på mina krav, och hämtade upp mig nästan exakt tio minuter senare.
Det var mysigt med loppis! Har faktiskt aldrig varit på någon tidigare. Hk var precis tokig och sprang vant mellan borden och petade och shoppade. Jag var till en början lite försiktig, men fick ändå med mig böcker och filmer och till och med en tröja hem. Stämningen var riktigt mysig och det var så fint där, kommer att följa med många fler gånger! Trevliga knallar och lagom med folk. Det är ju på slutspurten nu, och det var väldigt lite jämfört med tidigare på säsongen visst, men det gjorde mig ingenting. Blev lite halvt irriterad när jag flera gånger trängdes med folks barnvagnar där ungen som satt i verkligen var tillräckligt gammal för att utan problem kunna gå själv. Är det redan trångt som det är behöver man liksom inte göra det värre. Men det är bara som jag tycker. Hehe.
Hk var, som alltid, på sitt allra bästa glada humör och det är alltid supertrevligt att umgås med henne. Hon kan sprida glädje hon! En tant som stod vid ett bord sken upp när Hk kom och sa att hon var hennes bästa kund! Haha, så sött. Det var en mysig dag i brunnsparken idag, utan tvekan.
lördag 22 september 2012
Oavsett hur vilse man är..
Det är underbart att kunna känna att man har någonstans som man alltid kan ta vägen till. Där man alltid är välkommen och där man liksom kan andas ut på ett sätt som man inte kan någon annan stans. Det finns ingenting som Hemma.
onsdag 19 september 2012
Matglädje
Jag var helt enkelt ett ohyggligt tråkigt barn att laga mat till, och jag hade verkligt otroligt snälla föräldrar som aldrig tvingade mig att äta sånt jag inte ville. De visste väl att jag skulle växa upp någon dag, haha! För fyra år sedan började jag testa att ha dressing på hamburgaren (ja! innan var det bara ost som gällde) och strax därefter rullade det bara på. Idag älskar jag allt som har med sallad att göra, tycker nästan till och med att en middag inte känns komplett utan någon sorts sallad till. Frukt och bär har blivit en favorit och perfekt för mellanmål och bakning. Åh, nu händer det grejer, och det är underbart hur mycket roligare det är att laga mat nu när man har lite fler komponenter att jobba med. Jag har dessutom gått och blivit mycket mer modig när det kommer till matlagning, får idéer och vill testa nya smaker och varianter och vågar testa dem! Fantastiskt.
I går blev jag riktigt nöjd med middagen, som vanligt blev det asmycket, men till följd av det har jag bara samma sjukt goda tillbehör till kycklingen idag. Mumms. Skulle jag jämföra dagens frukost med bara för några månader sedan hade det varit en skiva ost och ingenting mer på mackan, och gårdagens middag hade för ett år sedan bara varit en hög pommes och bearnaise till biffarna med finhackad lökn i istället. Ja, det är mycket roligare att äta och laga mat idag. Det behöver fortfarande inte vara svårlagat, bara spännande, nya och fler smaker.
![]() |
| Frukost Kaffe med kanel Proviva blåbär Smörgåsar med rökt kalkon, tomat och salladskrydda |
![]() |
| Middag Tzatziki Isbergssallad, tomat, gurka, gul paprika, kidneybönor, kikärter, mathavre Nötfärsbiffar med grovhackad rödlök på en skiva rostat bröd |
tisdag 18 september 2012
Hihu
Är riktigt, riktigt glad att jag valde att göra de jag gjorde. Och jag är jättenöjd med hur de ser ut! Såhär i början är man väl alltid lite sån som man är och letar fel men jag kommer nog med all säkerhet tycka att allt är helt perfekt så fort jag vant mig. De två senaste gjordes av Sandra på Old Sailor i Växjö.
Bilderna har legat uppe förr, men här kommer de igen en sista gång;
söndag 16 september 2012
Battle of the ages
Jag ska passa på att berätta att jag älskar när man ska klä ut sig, och går alltid all-in. Jag hade en ganska klar bild i huvudet, och tänkte typ "Coutney Love" med en touch av "white-thrash" och en stark "I don't care- känsla". Lite "jag har festat oavbrutet i två dygn och vaknade precis i en container och skit samma, nu kör vi". LE (som lurade med mig till detta spektaklet) hade blivit tilldelad 80- tal och vi bestämde att vi skulle göra oss i ordning tillsammans hemma hos henne. MM följde med som stylist, och tackar för det! Allt började redan klockan två, och vi kom inte igång förrän strax efter tolv. Medan jag klädde på mig och la grundsminket och plattade/lockade håret krusade hon LEs hår, och medan hon sminkade mig gjorde LE i ordning sitt hon hade kvar, sedan sminkade hon även LE. Och hon gjorde ett jäkla bra jobb, vi var riktigt snygga när vi gick vidare sedan!
Det var roligt att träffa nya, sköna människor och vi hade en massa tävlingar lagvis innan vi drog vidare för att äta och köra några tävlingar till. Herregud, det var inte konstigt att jag drog hem sen vid tolv-tiden på natten. Höll på att somna precis där jag stod på dansgolvet! Hade i och för sig sovit väldigt dåligt natten innan, så det spelade säkert in. Riktigt roligt hade vi i alla fall.
![]() |
| Team 90's |
fredag 14 september 2012
Nämen, som det kan bli!
Jag har tid för att tatuera mig på måndag, så jag åkte bara dit för att jag älskar tatueringar och för att det skulle vara ruggigt trevligt. En kul grej, dessutom, som inte händer varje dag. MM ville tatuera sig och hade kontaktat samma studio som jag ska till, men inte fått något svar, så hon blev riktigt taggad när vi började gå runt mellan alla bord. Rätt var det var så skulle hon springa iväg och hämta ut pengar och göra sin tatuering på plats. Det gjorde ju inte mig mindre supersugen precis, och när jag stått bredvid en stund och tittat på när tatueraren satte igång var jag också bara tvungen att springa och hämta ut jag med. Lenny från Stockholm Classic Tattoo fick äran att tatuera in mitt personnummer (utan de fyra sista, givetvis) i nacken i romerska siffror. Ett motiv jag gått runt och tänkt på i många år, men som jag aldrig kommit till skott med att göra.
Jag ska inte ljuga, när jag precis hade gjort den började jag noja. Det kändes som att det var en impuls-grej, någonting jag är alldeles för bra på, och det vet jag. MM sa att det bara kändes så för att jag inte bokat en tid och sen gått runt och väntat innan jag skulle få göra den, att det var för att jag fick göra den med en gång. Det är inte en impuls-grej om man tänkt på det länge, det hade det däremot varit om jag gått fram och bläddrat upp en bild jag aldrig sett innan och gjort den. Tyckte att det lät smart, och släppte genast de tankarna. Just nu tycker jag att den är väldigt stor, men det handlar nog mer om en vanesak. Jag är riktigt nöjd. Vi är riktigt nöjda. När vi båda var klara firade MM med cider och jag med öl, och jag måste säga, att det var nog den godaste på länge!
På bussen hem började vi båda två skratta, fan va sjukt egentligen. Vi hade båda två planerat individuella hemmakvällar, och MM hade suttit i pyjamas när jag smsat henne. Nu satt vi på bussen hem och var ny-tatuerade. Det kunde man ju inte tro tidigare idag. Haha! Jag säger då det..
Bådas mammor har för övrigt godkänt tatueringarna.
Höstrusk
Jag ska in till stan snart och träffa JUJ, man kanske skulle passa på att köpa lite ingredienser och baka något mumsigt. Jag har ju faktiskt satt igång med träningen nu (igen)! Igår rockade jag både ett pass spinning och ett muskel/core, det sistnämnda var en förstagångare för mig, och det var riktigt roligt! Har aldrig varit med om att man skulle plocka på sig så många olika prylar innan man kunde sätta igång, det var lite spännande. Klämde dessutom en nerv i högerhanden mitt under passet (såklart), vilket inte var så jättekul, men det är typiskt mig att bete sig konstigt så det var ju lite väntat.
torsdag 13 september 2012
Onsdag
I söndags kväll sprang vi som dårar genom hela Härnösand kändes det som, för att hinna till Maxi, som vi sett någonstans på vägen när vi körde till det ställe vi skulle vara på, innan det stängde. Svetten lackade och vi hade ingen aning om vart vi skulle eller om vi ens skulle hinna dit i tid, vi fastnade på en perrong och hittade inte vägen över och sprang fram och tillbaka flera gånger innan vi tillslut valde att korsa spåret och kuta vidare. Vi kom dit med tio minuter till godo -för att sedan få reda på att det i själva verket var en timme och tio minuter till godo. Ja, vi hade väl gjort oss förtjänta av gottet vi köpte i alla fall. Haha!
I dag märkte vi att vi på vägen till Maxi passerat ett Hemköp som låg bara tio minuters promenad från området, till skillnad från Maxi som fanns inom en femton minuters löprunda. Ja, då var det ju bara att skratta faktiskt. Vi hittade dessutom ett Big Boy (är man som jag helt förälskad i The Big Bang theory kändes det rätt coolt), så det var inget snack om att det var där vi skulle äta idag innan vi satte oss i bilen för att köra hem. Det var ruskigt gott kan jag meddela. Och det var heller ingen diskussion om att vi också skulle käka på Buger King senare framåt kvällen, att inte äta på BK när man har möjligheten är typ det dummaste man kan göra. Så det var Big Boy vid 1-tiden och Burger King vid 8-snåret, helt underbar planering!
Alltså, för de som inte känner mig, Burger King har en speciell plats i mitt hjärta. Min last är köpmat och BK ligger absolut högst upp på listan och det finns ingen sådan restaurang där jag bor. Alltså äter jag alltid på BK om jag får möjligheten, om jag är hungrig är då orelevant, jag SKA ha. Så jag stod där vid kassan och dreglade inombords, salivproduktionen blev nästan fånigt överdriven och jag ville ha allt allt allt. Såg den double bacon cheese burger- meny och tyckte att den verkade fantastiskt läcker. Normalt beställer jag alltid Big King XXL bara för att äta så mycket som möjligt eftersom jag äter där så sällan som jag gör, men kände att det var dags att beställa något nytt. Betalade och väntade otåligt, stod kvar vid kassan i stället för att gå och sätta mig. Målade upp en känsla av den smarriga smaken i min mun och kände hur magen började bli otålig, mina smaklökar började bli otåliga, jag började bli otålig. Och precis när jag började bli lite tjurig kom maten. Mitt hjärta brast. Vad var det som precis hamnade på min bricka? Hade jag råkat beställa en barnmeny? Bredvid mina pommes låg världens minsta lilla pyttiga ursäkt till hamburgare. Besvikelsen sköljde över mig. Åt upp den och njöt av de typ två tuggorna som det krävdes för att sluka hela, sen gick jag och köpte en till.
Nu sitter jag i min datorstol i pyjamasen och känner all mat jäsa. Nästan exakt två veckor av köpmat varje dag. Inte okej. All min energi är i buken och jobbar och man blir otroligt mör av att sitta i en bil i tio timmar fast än man inte själv kör. Det har varit 2,5 intensiva dagar med omfattande föreläsningar från åtta på morgonen till nio på kvällen. Är så trött att jag kommer tokdö i sängen så fort jag lägger mig ner. Åh, det kommer bli så underbart skönt! Godnatt.
![]() |
| Nästa etapp: RESAN |
tisdag 11 september 2012
Barbados
"Ja, förutom Barbados. De kan sätta sig och fika en stund". Så sa läraren vi hade idag under risk-föreläsningen. Vi har varit ett hett tema idag bland både lärare och klasskamrater, alla tycker att det är hysteriskt roligt att vi haft en sån råtur och ska åka till ett land som inte är klassat som u-land, något som egentligen var ett krav för att få stipendiet. Vi skulle sätta oss i grupper och diskutera vilka eventuella risker man kommer att stöta på när man sedan befinner sig i sitt land. Vi kom fram till att den största risken vi kommer försöka undvika är att bränna oss i solen. De andra tog upp ämnen som; politiska oroligheter, sjukdomar, djur, vaccin, stölder och språkliga svårigheter. Vi skrattade lite åt dem. Haha! Sucks to be you.
Det har liksom blivit en kul grej av det hela. "Det är ju inte som Barbados där man går runt och glassar i solen precis. Där slängs det ju handgranater på stranden och där blir man kidnappad och dig fattar jag inte ens att du åker, gå fan inte ut när det är mörkt!" Heheheeee. Vi är bäääst. Nog njöt vi där vi satt och tittade satellitbilder på Google earth. Och när nästa föreläsare börjar prata om malaria och dengufeber och påpekar att vi nog har vårt på det torra och att det han sa inte berörde oss blev allt genast ännu roligare! Folk satt och slängde avundsjuka blickar åt vårt håll hela tiden, och tätare blev dem efterhand att sjukdomarna, smittorna och maskarna blev fler. "Vissa kläder får man stryka för att mangoflugan lägger sina ägg i sömmarna och så kan larverna gräva sig in i huden och frodas". Där dog en tjej. Hon ville helt plötsligt inte åka längre, och vi skrattade så att tårarna rann. Så bäst så bäst.
Det var väl på tiden egentligen..
Skype-föreläsning idag om "Ett rättighetsbaserat perspektiv". Är så trött att huvudet värker och själen gråter. Känner en liten lättnad över att det är så många läkar- och sjuksköterskor studenter här, så att de kan ta hand om mig om mitt huvud skulle explodera. En tjej som läser till veterinär erbjöd sig att ställa upp med att kunna avliva mig, om det skulle behövas. Haha! Snälla människor man har omkring sig.
Efter att ha suttit som ensam lärarstudent (utöver SL och AX som ju är mina klasskamrater) bland nästan bara blivande läkare och jurister, har man helt mot sin vilja insett att det är skrämmande vilken urusel allmänbildning man besitter. Som blivande lärare har jag ingen aning om vad som händer i världen just nu och hur det har sett ut. Jag är helt borta när det kommer till världsekonomin och regimer. Det är faktiskt riktigt otroligt pinsamt. Man känner sig som den längst ner i hierarkin här. Den dumma lärarstudenten som inte vet någonting i hörnet från Växjö är minsann inte lika fin som juridikstuderande bruden med det fina håret från Stockholm eller läkarstudenten i fina skjortan från Lund.
Dags för förändring. I går läste jag mig igenom Aftonbladet (Pirate Bay-snubben är tagen, btw) och i morse lyssnade jag på radio. Ja, nu ska även fröken få reda på vad som händer i världen så att jag också kan delta i diskussioner. Så fort jag kommer hem är det dessutom nyhetsmorgon som gäller till kaffet, inte Masterchef. Jag ska suga åt mig så mycket kunskap som jag bara kan och krossa folk med mitt vetande. Nu kör vi.
måndag 10 september 2012
Vad händer?
Haha jag säger då det.
Som många vet ska jag tillsammans med två klasskamrater åka till Barbados för att forska till vårt examensarbete. Jätteroligt och alla synonymer därtill, men för typ tionde gången nu börjar jag fundera på om det verkligen är värt det. Som vi har fått stå ut med motgångar av alla dess slag, och fastän nästan allt alltid har löst sig, är det ändå påfrestande att alltid tippa runt på tå i väntan på nästa käftsmäll. För hur bra det än verkar vara så finns det bara en sak man kan vara 100% säker på, och det är att någonting kommer att gå åt helvete.
Innan man åker på detta stipendiet måste man delta i en obligatorisk förberedelseutbildning. Denna utbildning skulle man anmäla sig till via hemsidan och sen, vad vi visste, var det bara att glida med. Åh, va dumma i huvudet man kan vara! Vi slappnade till och med av. Idioter. Att ta bilen till Härnösand där utbildningen hålls kändes som en bra idé (det var det inte) och vi lämnade campus vid 7 igår morse. Vid halv 6 på KVÄLLEN var vi framme och skulle anmäla vår ankomst i receptionen. Kvinnan på andra sidan bänken började rota bland namnbrickorna och vi insåg ganska snabbt att vi inte fanns med. Vi mötte kvinnans förtvivlade blick och började skratta. För det var bara det som fanns att göra. Skratta eller gråta. Jag kände en uppgivenhet sprida sig genom kroppen, jag blev varm av ilskan som sköljde över mig och var farligt nära ett fullständigt nervsammanbrott. Vår handledare hade glömt att bekräfta vår ansökan. Som vanligt strular det runt honom. Vi kunde inte sluta skratta, och stod där i entrén som tre hysteriska, trötta och hemlösa idioter. Vilket kaos. Haha!(?)
Kvinnan tyckte synd om oss och visade oss vägen till buffén och gav oss till och med varsitt rum att sova i över natten i alla fall. Så gulligt, tack Rut! Sådana gester uppskattas lika mycket som de är sällsynta tycker jag.
I morse möttes vi av en annan kvinna som kom med den helt fantastiska nyheten att vi var välkomna att stanna i alla fall och att det skulle lösa sig. Tack tack tack. Pjuh. Föreläsningarna idag sträcker sig mellan åtta i morse och nio i kväll och handlar om... ja. Det är just det... ingen av oss har den blekaste aning! Vi sitter ner och håller käften och fattar ingenting. Haha! Världsbanker och bistånd och organisationer och alla möjliga förkortningar. Det är helt sjukt. Vi har ingen aning om världsekonomin och hur det ser ut i vissa länder om 50 år? Dessutom ska alla andra här forska och skriva om politiskt inriktade ämnen som liksom är viktiga för att göra en skillnad. Vi ska observera matematiklektioner. Åh, skjut oss, vad vi längtar hem.
lördag 8 september 2012
Malplacerad de luxe
Hundra spänn skulle de ha i inträde och så var vi inne. Det första som slog mig var musiken. Det lät som om det var VM i supernintendo där inne. Vi svängde runt hörnet och på en liten liten scen längst in stod en tanig kille i tjugoårsåldern iklädd marinblå hawaii-inspirerad, kortärmad skjorta och hoppade och studsade till sitt egenkomponerade Super Mario-ljud som han verkade styra genom sitt PSP. Jag kom på mig själv med att se otroligt förvirrad ut. Folk stod och dansade till detta.. vad det nu var och verkade tycka att det var riktigt bra. Och när jag inte trodde att det kunde bli värre plockade hawaii-killen upp en mic och började rappa, och han började inte rappa på vilket språk som helst, nehejdå, tyska var språket han malde loss till och människorna på dansgolvet blev alldeles tokiga! Jag började skratta av ren förvirring och har aldrig känt mig så malplacerad i hela mitt liv. Vad var detta? Var i hela friden har jag hamnat? Alla runt omkring mig såg ut som en blandning av någon sorts punk-hippie och det är inget fel i det, men jag passade allt annat än in där. Jag var det svarta fåret och fattade ingenting.
När den tyskrappande supermariokillen sedan gick av den lilla lilla scenen pustade jag och JD ut och hoppades på att "vanlig" hederlig dansgolvsmusik skulle dra igång. Hon kände sig precis lika fel och förvirrad som jag och vi utbytte många frågade blickar mellan varandra inne på det skumma stället. De andra fuldansade så att det stod härliga till och vi försökte göra vårt absolut bästa. Fuldansa kan jag göra till mycket, men detta var för skumt för att jag skulle kunna hantera situationen, haha, gode gud. Det spelades lite mysko musik som ingen av oss hört innan ur högtalarna en stund, sedan äntrade ett par äldre män den lilla lilla scenen i stället. De såg trötta och onyktra ut. Väldigt speciella. Jag svalde hårt och höll tummarna för att de bara var där för att plocka bort utrustningen från Super Mario. Men nej. De satte sig vid sina instrument och det dröjde inte länge innan en man i femtioårsåldern med lockigt tunt hår och svart kajal under ögonen och hängselbyxor började gorma i micen. Han hade ett litet anteckningsblock i handen med låttexterna i som han höll framför ögonen samtidigt som han sjöng.. lät...
Jag och JD gav upp, meddelade de andra att vi drog och hämtade ut våra jackor och satte av mot McDonald's i stället. Sedan satt vi och tryckte i oss både pommes och dippar och hamburgare och skrattade åt hur dumt det hade känts där innan vi tog bussen tillbaka till campus.
Som det kan gå.
fredag 7 september 2012
Hatkärlek
Samma sak känner jag med vissa människor. Det finns de som jag verkligen irriterar mig på, och det finns de som till och med gör mig riktigt frustrerad, trots det så finns det ändå någonting hos dem som jag tycker om och som gör att jag gillar dem i alla fall. Det finns även de som jag irriterar mig på bara för att jag tycker bra om dem fast jag inte borde det egentligen.. typ. Sådana som jag är så arg på så att det finns inte, men som jag på samma gång inte vill vara arg på, för att de är som de är. Jag vill liksom ge dem en kram och en käftsmäll på samma gång på något vis. Samma sak känner jag med köpmat, som är min absolut största last, jag fullkomligt älskar det! Det är det bästa jag vet och jag hatar det för att jag tycker det. Jag hatar det för att jag älskar det, helt enkelt.
Det är så fantastiskt med hatkärlek. Allt blir så mycket mer spännande då, mer en utmaning liksom. Det är dessutom på ett sätt skönare att se allt i en gråskala, snarare än bara i svart och vitt. Japps, det är skönt att inte riktigt veta ibland och att känna lite av båda. "Antingen eller" blir så tråkigt i längden tror jag.
torsdag 6 september 2012
Då var det klippt
Jag bokade en klipptid direkt efter föreläsningarna igår, och hänvisades att sätta mig ner i en av stolarna. När jag slog mig ner framför spegeln slog två saker mig; 1, jag sjunker alltid ner i stolarna hos frisören. Tycker att det är assvårt att sitta rakt, glider alltid ner lite efter hand. Konstigt. Undrar om de lutar lite? 2, jag såg förjäklig ut! När jag gjorde mig i ordning som vanligt på morgonen var det inga speciella konstigheter. Jag såg fräsch ut liksom. Men i detta ljuset såg min spegelbild ut att tillhöra en sliten random-brud som var minst tio år äldre än mig själv. Funderade ett tag på att resa mig upp och gå därifrån, skämdes lite. Såg ju inte alls så hipp och fräsch ut som jag tyckte att jag gjorde hemma, och jag har ju för fanken varit ute bland folk hela förmiddagen. Ojojoj. Satt givetvis kvar och stirrade ner i knäet i stället. Frisören ställde sig bakom mig och gav sig på att reda ut mitt ruffsiga fågelbo av slitna hårtoppar med en liten kam. Ja, där har du och göra, tänkte jag. Sen flinade jag och sa att jag inte är håröm, så att det var bara att slita. Han skrattade tillbaka lite sådär försiktigt och jag tror att han blev lättad. Han var trevlig. Jag sa att han skulle klippa bort allt det slitna, oavsett hur mycket det var, för att det ser alldeles för illa ut nu. Okej, sa han, kammade upp en bit hår och visade hur mycket det handlade om. 4cm. Skjut mig. Bara kör på, suckade jag fram, finns inte mycket mer att göra. Min själ grät.
Jag skulle egentligen inte träna igår, eftersom benet blir allt annat än bättre. Trots det hade jag packat ner träningskläderna i väskan och planerade att smyga till gymmet i alla fall efter klippningen. Jag fick lite dåligt samvete när frisören sen började styla håret med en rad olika produkter för att det skulle bli snyggt. Han var så nöjd och glad och förklarade vad han använde och hur man kan göra för att det ska bli snyggt. Kände mig nästan som en skurk när jag tänkte på att jag bara fem minuter senare skulle slänga upp allt i en hästsvans och svettas och sista duscha och fixa det själv. Men jag sa ingenting.
tisdag 4 september 2012
Happyface
Tog tag i kragen och tränade innan skolan. Och jag var uppe i så god tid att jag sedan satt färdigtränad och nyduschad framför det nya avsnittet av Top Model och åt frukosten i lugn och ro innan det var dags att ge sig iväg. Måste sträcka lite extra på mig, tror jag, så grym som jag är.
Gick runt på stan med T som smakråd också, och han fick tag på riktigt snygga kläder! Var inne på Ur & Penn också, något som jag är varenda gång jag är i stan utan undantag. Älskar klockor och har siktat in mig på Axcents nya Vintage-klockor. Vill ha allihop för de är typ de finaste jag har sett i mitt liv. Den orangea för att jag älskar orange, den marinblåa för att jag har inte mörkblå klocka, den röda för att den är awesome och den vita för att jag har ingen med vit urtavla med silver runt och den svarta för att jag har bara en svart och den är sönder och den bruna för att den är läcker och den gröna för att ja.. grönt är skitfint. Stod alltså i vanlig ordning vid glasskåpet och fantiserade om att jag äger alla och att jag behöver dem för att det är synd om mig för att mitt ben nästan ramlar av och min magkatarr håller på att fräta hål i min mage.
Plötsligt siktade T också in sig på en klocka, fast en Casio. Och jag kom på dealen att köper han den så köper jag en. Assmart. Klart han köpte en! Haha! Jag är alltså nu ägare till en helt sjukt snuskigt fin Axcent Vintage med vit urtavla och röd/vitt armband och den är den finaste i världen. Minst. Och min magkatarr som nästan tvingade mig att gå hem från skolan idag och totaldö som en blöt fläck mitt på golvet är borta och jag tror att det är tack vare den positiva energi som klockan gav mig när jag gjorde den till min. Glädje gör mycket för en stackars orolig mage och en dos glädje satt verkligen fint just nu.
Egentligen skulle jag inte ha den, men kom igen, alla vet att de är de sakerna som man egentligen inte skulle köpa som man oftast är mest glad för.
måndag 3 september 2012
Magic Monday
![]() |
| Överst och nere t.v: Fikan hos HE Nere t.h: Dagens lunch clubsallad med italiensk dressing |
![]() |
| T.v: Dagens shoppingfynd, superskön tröja från Vero Moda |
söndag 2 september 2012
Sweet Sunday
![]() |
| Brillorna åkte på idag på grund av ihållande huvudvärk. Är fortfarande irriterande ovan vid dem. |




























