Nu gäller det. Tuta och kör. Rör på fläsket och skaka köttet, no more chubby, baby!
Gym- och passkort är köpt och det finns ingenting onyttigt att falla tillbaka på i hela lägenheten. Jag har dessutom kostat på mig ett par riktiga skor, för pronation och med extra dämpning. Gjorde snålisen förra gången jag köpte skor och tog de billigaste, vilket resulterade i träning som egentligen gjorde mer skada än nytta med löparknän och inflamerade muskelfästen. Denna gången ska jag inte halta till gymmet och krypa med gråten i halsen därifrån. Denna gången ska jag släpa mig själv dit (till en början) och glädjeskutta hem.
Jag vet hur jag fungerar, och jag vet att det jag har svårast för är att faktiskt sätta igång. När jag väl gjort det är det inga problem, då finns det ingenting i hela världen som står i vägen för mig och min träning. Tills dess att jag startat däremot är det en mur och en betongvägg som först ska rivas. Puh. Jag har planerat att återuppta träningen nu i två månader, håller tummarna för att den trenden bryts idag och att jag faktiskt går dit! Inget mer skitsnack, dags att ta tag i vad jag för länge har sagt att jag ska göra.
Tror dessutom att jag behöver träningen. Jag måste sluta tänka ibland, koppla bort hjärnan och slappna av. Ta ut kroppen och skapa en positiv livsstil och därmed ett mer positivt tänkande. Det är som det är, allt är som det är, och det blir inte roligare så länge jag inte gör det roligt. Och jag vet att efter ett svettigt och grymt pass på gymmet när man är på väg hem och är så sjukt glad att man fortfarande lever -då ler man!
Börjar hälsosamma livsstilen med att äta frukost, och hoppas på att kunna få in rutinen att fortsätta med det. Jag tänker inte lägga ut några före-bilder än, men jag tänker ta dem och när jag själv börjar se resultat kommer dessa att komma upp tillsammans med de första resultat-bilderna.
Tre. Två. Ett. KÖR
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar