Jag har fått så himla mycket hjälp av släkt och vänner, och utan dem hade jag inte varit i närheten av så färdig och nöjd som jag är idag. Jag är så tacksam. Den är perfekt, det är perfekt. Jag kan äntligen andas rent och djupt och vågar nu säga att allt är perfekt. Precis allt. Jag är liksom glad i hela kroppen, jag trivs och är lycklig, och det var på tiden! Som jag har väntat. Jag kan äntligen slappna av och alla tankar som har spökat i mitt huvud har äntligen försvunnit helt. Här kan jag andas ut, resa mig och börja om. Det är nu det börjar.
Här är så fint, det är hemtrevligt och mysigt och precis som jag vill ha det. Lägenheten är ljus och fräsch och riktigt rogivande. Den är liten, och perfekt för mig. Man känner sig inte ensam det minsta, och jag är inte det alls mörkrädd eller orolig. Jag är lugn, sover gott och ler. Jag behöver bara vara, bara vara jag ett tag. Jag har hittat ut från mörkret och kommit tillbaka till en underbar plats. Och det känns fantastiskt. Man tjänar ingenting på att tänka på framtiden, och på det man inte kan styra. Det gör en inte lyckligare, bara mer förvirrad. De senaste dagarna har det hänt så mycket som varit otroligt jobbigt och faktiskt väldigt ledsamt. Men fastän det är tråkiga och negativa saker så har jag insett att de bidrog med någonting positivt. De visade mig att minnen är minnen, och de är bäst så länge man inte försöker återskapa dem. Minnen är bäst så länge man låter dem vara ifred, och låta dem vara fina för vad de är. Minnen ska man titta tillbaka på, inte leta efter längre fram. Det som har hänt har fått mig att förstå att jag letade efter någonting som inte längre finns, och som inte kommer att finnas. Jag har slutat leta och tänka. Jag vill inte det längre. Jag har släppt taget. Hoppat från kanten och det känns helt rätt. Det var dags nu.
The future is scary, but you can't run back
to the past because it's familiar
Idag kom finaste Julia på besök för att se hur jag fått det, och jag passade på att bjuda henne på lunch. Jag gjorde en pastasallad som mamma gjort några gånger och som jag fullkomligt älskar! Till den serverades grova baugetter som värmts i ugnen, och efteråt erbjöds kaffe och mina hemmagjorda päronbiskvier. Idag har varit en underbar dag :)








Inga kommentarer:
Skicka en kommentar