Bestämde mig efter sommaren att det var dags att sätta igång med träningen igen på allvar. Jag tränar främst för att kunna äta vad jag vill utan att behöva oroa mig för att bli en "blobb". Håller alltså inte på med dieter och sånt strunt, inte min grej. Älskar mat på tok för mycket och man lever bara en gång, och den gången är nu.
Denna veckans schema ser ut såhär;
Måndag: Body pump & Gym 30 min
Tisdag: Cykel activio & Body pump
Onsdag: Core & Afropowerdance
Torsdag: Funktional moves & Gym 30 min
Fredag: Cykel och core 90 min
Har jag bara ett pass bokat en dag går jag alltid till gymmet efteråt i minst en halvtimme och springer på löpbandet (runt 3.5km) eller står på Wave:n med motstånd ~13. Givetvis strävar jag efter att öka.
Faktum är att jag tränar hellre än att gå på en tråkig och äcklig diet, jag äter mina chips, dricker min läsk och mina öl och jag smäller en pizza lite då och då. För jag älskar att leva och för mig är leva och njuta samma sak, och jag njuter av mat och trevligt sällskap. Inte av små diet-shakes medan de andra tuggar på en saftig köttbit.
Idag var det först cykel activio på schemat, och det är helt enkelt ett spinning-pass där man kan välja om man vill vira en pulsmätare runt bröstet för att ha koll på max-puls och sånt. Sedan på väggen bredvid instruktören är det en stor "bild" från en projektor som visar vad du ligger på och hur ansträngande det du gör är. När du tar pulsmätaren sitter det ett nummer på den, och alla mätarna syns på väggen och är numrerade, så så länge du inte säger ditt nummer till någon vet ingen vilken av alla mätarna det är som visar just din puls och prestation. Jag svettades floder, och drack runt två liter vatten, och kämpade som en gris. Det förvånade mig hur snabbt passet gick, en timme bara drog förbi och så var det dags att stretcha. Awesome.
Efter cykel hade jag 25 minuter till nästa, Body pump. Detta passet görs med individuella vikter och skivstång. När man jobbar med benen står man givetvis på golvet, och när man sedan jobbar med armar ligger man på en stepp-bräda. Instruktören är en ung kille som för övrigt är skitbra! Det hålls ganska många body pump-pass i veckan, och fram tills igår har jag bara varit med om kvinnliga instruktörer, och visst fan är de duktiga, men som denna killen peppar. Jösses. Man kämpar för att inte göra honom besviken. Börjar komma in i vilka vikter jag ska ha till varje övning nu, och jag har kommit fram till att jag kan öka mer i benen, men måste fortfarande ta det lugnt när det kommer till axlar och triceps. Jag har haft problem med mina axlar och armar i några år och under en period även varit på återkommande besök hos sjukgymnast, så vågar inte gå på för hårt för fort på just det området. Jag älskar Body pump, och det är utformat av Les Mills, så det ser likadant ut överallt oavsett vilken anläggning du går till.
För att läsa mer om Body pump gå in på denna länken: http://www.lesmills.com/global/bodypump/about-bodypump.aspx
Nu måste jag för både min och min sambos skull duscha innan jag går och lägger mig och fortsätter läsa min awesome bok. Stephen King i sängen är det bästa.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar