Det ska bara sägas att jag normalt inte ser på denna sortens program, det enda som faller mig i smaken är relativt hjärndöda program som man bara ser på, utan att tänka, typ sit-coms, America's next top model och Project Runway. Något som inte uppskattas av sambon som bara och utan diskussion kan se på tv om det är "bildande". Annars är det uppenbarligen onödigt att ens sätta sig vid teven (?). Så när han väljer program handlar det mest bara om ett gäng pinsamma medelålders män som vill gräva guld och bli rika men som inte har några erfarenheter alls och allt går åt skogen. Eller en kille som uppenbarligen är känd och som intervjuar så kallade fotbolls-fans, eller supportrar, men som egentligen är hulliganer. Och män som äter äckliga djur och dricker sin urin för att visa att man visst kan överleva under alla former av förhållanden. Wow.
Till saken; I reklamen till ovan nämnda True Talent hade jag byggt upp förväntingar för hur programmet skulle se ut, och jag hade väl väntat mig att jag som "publik där hemma" inte heller skulle se hur denne som nu sjunger ser ut. Egentligen hade jag väntat mig någonting i stil med Talang möter IDOL med en twist, fast utan lyteskomiken och utan att man ser den på scenen. I mitt huvud var upplägget någonting i form med att juryn satt som i Talangs jury (i publiken) och den som skulle sjunga skulle stå på scenen framför dem och publiken fast bakom ridån som skulle vara nere. Så att alla fick den där "oj-var-det-så-han/hon-såg-ut-men-fan-va-bra-an/hon-sjöng-så-det-skiter-jag-i" känslan. När det nu inte var detta upplägg blev jag besviken, för jag såg hur denna personen såg ut, jag fick inte den känslan som hela programmet ska förmedla. Och jag vet, jag kan ändå inte påverka och allt det där, men jag hade ändå förväntat mig den upplevelsen som dem går ut med i reklamen. Och nej, jag tänker inte sätta mig framför teven eller datorn och sedan blunda mig igenom programmet.
Och till sist; Tv3play har ungefär fyra pauser som är runt 45sekunder vardera, och det är okej, dem måste få in reklam. Det är bara så sjukt störigt att det är samma reklam i varje paus! Och det är inte vilken reklam som helst, det är Comhems nya med de där två skitungarna som dadar med varandra och som Comhem gjort en
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar