fredag 15 mars 2013

Lite generad

Plötsligt förstår jag vad som var inspirationen till In flames helt fantastiska låt Delight and angers. Med texten "Please heal me, why can't I sleep. Thought I was unbreakable but this is killing me" är det helt uppenbart att minst en av dem led av torr rethosta, så hemsk att de ville sprida budskapet till resten av världen. Och jag kan utan problem förstå varenda stavelse i de där orden, för så har jag känt nu i snart två veckor. Varje kväll eskalerar kliet i halsen till något överdjävligt och så håller det på så tills jag somnar av ren utmattning runt 5-6 på morgonen.. en kort sömn som sedan avbryts runt 9 då det drar igång igen. I morse vaknade jag inte för första gången i hela mitt liv inte av larmet, missade föreläsningen och ögonen svider.

Tur är väl i alla fall att jag har bra böcker att läsa när jag ändå ligger vaken hela nätterna. Mamma har läst ut alla "Femtio nyanser"- böckerna och rekommenderade mig att göra detsamma, så hon lånade dem till mig när jag var hemma förra helgen. Och jag måste säga att det var längesedan jag plöjde en bok så snabbt som den första. Och inte sen jag läste Belle de jour har jag blivit så generad av en bok. "Porr i läsform" är väl den bäst beskrivande formuleringen och det är inte utan att man som ensam känner sig lite frustrerad efter att ha läst några kapitel och sedan ska försöka somna själv. Och oavsett hur spännande den är, hur röd om kinderna man blir eller hur lite förbjudet det känns att läsa den, kan jag inte riktigt få bort tanken ur huvudet att det är Min Mamma som inte bara lånat ut dem till mig, utan också uppriktigt rekommenderat dem! Haha! Efter varje kapitel kommer samma tanke upp i huvudet, Min Mamma har läst detta, och Min Mamma vet att jag läser det nu. Min Mamma vet exakt vad det är jag läser! Hahaha.. jisses. Bara det känns lite skämmigt. (Mamma... jag har inte en aning om vad de håller på med, och allt jag läst hittills är helt främmande för mig. Verkligen. Det skrämmer mig och jag kommer aldrig någonsin att utforska, eller ens ta reda på vad det är. Helt säkert.)

Haha skämt å sido. Jag rekommenderar dessa böckerna också, och jag rekommenderar dessutom att i alla fall befinna sig i ett förhållande när man läser dem. Kanske helst minst i ett samboförhållande, så att man inte behöver oroa sig för att... ligga själv.. och sova... i sängen.. när man läst klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar