torsdag 10 maj 2012

Det är tragiskt

Jag blir så ledsen. Och irriterad och arg och jag vet inte.. rädd? Ber i förväg om ursäkt för medelåldersutbrottet med vad fan är det för fel på dagens unga? Vart är arbetsmoralen och viljan att göra någonting med sitt liv? Ska verkligen dagens jobbannonser locka ny personal genom slogans om att man inte behöver lyfta ett finger? När blev människan rädd för att arbeta och skita ner sig? När slutade folk vilja arbeta? Varför vill så få människor jobba? Jag förstår det inte alls.. Alla jobbar. Man måste jobba. Jag förstår inte vad som gick fel, och vid vilken generation arbetsmoralen avlades bort, men den känns skrämmande frånvarande. 

Visst har det handlat om att man vill ha bra timmar, bra anställning, bra arbetsmiljö, lön och kollegor. Men jag trodde aldrig att det skulle gå så långt att till och med företagen lägger ut annonser om att man inte behöver göra någonting för att locka unga att söka. Jag trodde alltid att det som skulle locka var bra löner och säkra anställningar. Inte lovord om att man ska få sola och surfa och slappa. Det är tragiskt att bara läsa annonsen, och jag hoppas att det är ett skämt, för är den allvarlig gråter jag över min generations skitdåliga arbetsmoral. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar