tisdag 22 maj 2012

Roliga lilla mamma

Mamma på Facebook: 
"Har haft en händelserik fm :(. Vaknar av att telefonen ringer,tittar upp i taket,möter blicken på en JÄTTESTOR spindel. Hua ! Alla som känner mig förstår min panik! Vad göra? Ensam hemma,fastfrusen med blicken låst på odjuret. Talar med maken i telefon-han kan tyvärr inte komma och hjälpa mig. Försöker få spindeln att krypa upp på skurmoppen som jag håller långt utsträckt framför mig. Spindeln börjar röra på sig och jag tänker-tänk om jag bara puttar ner den i sängen- får möblera om lite-kasar ut säng och sängbord från väggen- tar ut mattor-återupptar jakten,på avstånd. ..Då kryper den otäckingen in under TAKLISTEN.. Åhhhh... Fram med dammsugaren... Nu du!! ..eh .. Det dumpar till i röret, spindeln är fångad..men vad gör jag nu ? Törs inte stänga av , den kanske kryper ut igen..jag slänger ut dammsugaren på tomten..känns kvavt-kanske kommer regn snart.. Om jag ställer in dammsugaren i garaget kanske spindelkompisarna försöker frita min fånge , eller ännu värre bor in sig i min dammsugare ...GAH , vet ni vad jag gjorde? Svettig och yr ringde jag min lilla pappa som kom som ett skott och löste situationen HURRA!! Vad du är bra!!!! Kram♥" 


Haha! Jag var tvungen att föreviga statusuppdateringen min lilla mamma la ut på Facebook nyss. Det finns nog ingen som är så rädd som hon är för spindlar, och det finns nog ännu färre som är så roliga som henne när hon stöter på dem. Trots det ska hon ändå ha en eloge för att hon fick ut och bort spindeln! Mycket, mycket bra jobbat, damen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar