torsdag 10 maj 2012

Glädjande beslut

Skulle till sjukgymnasten idag vid tio, och eftersom en av bromsklossarna på bilen är så uppsliten så att den är näst intill obefintlig fanns det inga andra alternativ än att cykla tills det är lagat. Eftersom jag aldrig tidigare cyklat till det stället gav jag mig av 45 minuter innan jag skulle vara där, ett beslut som visade sig vara perfekt eftersom jag efter miljoner felcyklingar var framme nästan precis fem i tio. Förstår inte varför det ska finnas så sjukt många cykelbanor överallt, en gång cyklade jag till och med i en cirkel visade det sig.. och det var riktigt pinsamt att cykla förbi samma människor en gång till. Ja, de tittade konstigt på mig.

Det var ett roligt besök, i alla fall. Jag har fått ett träningsschema och riktlinjer och sköter jag mig så kommer jag att kunna testa att powerwalkea och sedan jogga ytterst långsamt och försiktigt ungefär 50 sekunder åt gången då och då om tre veckor. Skulle det däremot inte fungera så skulle jag höra av mig igen, tills dess håller vi tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar