Radio
Jag kan inte hantera den varma känslan av ren och skär aggressivitet som sprider sig i kroppen när jag tvingas sitta i en bil som har radion igång under en längre period. Jag kan inte hjälpa det, men jag blir arg och irriterad. Kanske beror det på all fullständig skit som spelas på Rix FM och Mix Megapol, fast den skiten bara täcker 10% av själva radiospelandet. Resterande 90% av vad som spelas är reklam av alla dess störande sorter, och jag uppskattar absolut ingen av dem. Biltemas kan vara värst, kanske. Och den där lilla procenten musik som kommer någon enstaka gång är alltid av den absolut sämsta sorten, och så är det bara typ tio låtar som spelas om och om igen. Jag ska inte kasta namn, fast jag inte tror att det hade gjort något, men det är en av dessa radiopratare som jag inte klarar av heller. Alls. Så fort jag hör denne profil börjar jag gnissla tänder helt omedvetet. Människan har en hemsk hemsk hemsk röst, ett hemskt tonfall och är sjukt tråkig. Att radiopratare kändes som ett bra yrkesval för denna störiga person är för mig ett mysterium, och det är dennes fel att den berörda radiostationen ofta väljs bort.
Nä, radio kan vara den bästa idén med den sämsta lösningen. Jag skulle vilja att de testade att antingen minsta reklamen, eller sprida ut den mer. Konstant reklam i typ tjugo minuter är det ingen som vill höra. Och mer spridd musik hade varit bra. Tycker att det är tragiskt att de ledande radiostationerna tror att radio-pop är det som på något sätt går hem hos alla. För det gör det inte. Inte ens lite. Låtarna som spelar idag på radio är under all kritik, gah, jisses vad jag avskyr radio.
Och så tycker jag att sambo kan sluta tycka att det är skönt att ha radion igång. "Då kan man inte påverka musiken och sitta och byta hela tiden, man kan bara slappna av och lyssna". Så fort det är hans tur att bestämma över vad som ska spelas i bilen trycker jag mig mot rutan, gnisslar tänder och känner lite hur hornen i pannan växer sig fram. Fast jag får (tack och lov) sätta igång en skiva varje gång de mest störiga, sämsta skitlåtarna drar igång, och det är i och för sig bra. Melissa Horn, Laleh, Veronica Maggio och Robyn spelas inte i vår bil under några omständigheter, någonsin. Synd bara att det typ bara är sån skit som spelas, nåväl, vi har kompromissat. Ibland lyssnar han på den 5% som ovanstående artister inte täcker och de 90% som reklamen rullar på, och ibland jag lyssnar på den bra musiken på våra skivor. Håller tummarna för att alla radiostationer går i konkurs. He-he.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar