tisdag 8 januari 2013

MOVE on

Har kollat lite sådär vuxet i-förebyggande-syfte-duktigt på lägenhetsstatusen hemma inför flytten. Det är ju långt kvar, men på ett sätt ändå inte känns det som. Fyra-fem månader typ. Så den där lilla pluttiga skokartongen kommer utan problem kunna vara mitt lilla urmysiga krypin några månader. Hade det handlat om ett år hade jag kanske tänkt annorlunda. Det kan till och med bli kanon faktiskt. Typ ingenting att städa, ingen plats att stöka ner på, och ingen plats för möbler heller för den delen. Vilket innebär mindre ytor och ännu mindre städning! Bara jag och mina väggar. Ganska mysig tanke. Och så flyttar jag till sommaren till en finfin lägenhet mitt i stan som jag kan inreda precis hur jag vill ha den och veta att här ska jag bo LÄNGE. Ingen tillfällig studentlägenhet här inte. Nehej, till sommaren har fröken blivit en Fröken med stort F (alltså, riktig, utbildad skol-fröken) och har en VANLIG, RIKTIG lägenhet. Det är dags att liksom börja livet nu, det riktiga livet. Oh, jag längtar så mycket att det pirrar i magen!

SYND bara att det inte verkar finnas typ några lägenheter alls i mitt lilla Karlskrona... vilken liten besvikelse till skitstad. Nåväl, tur att det är fem månader tills jag flyttar från Växjö, och jag har mitt flickrum hos föräldrarna som de sagt att jag kan bo i tills jag hittar något. Och eftersom skokartongen inte rymmer möbler så kommer jag inte ens behöva släpa på ett flyttlass i princip. Perfekt! Gud, vad jag ska leta superintensivt nu efter en lägenhet. Det måste ju dyka upp någonting någongång, folk flyttar väl hela tiden ut och in och till höger och vänster? Känns så i alla fall. Och så fort det kommer ut en på marknaden ska jag som en hök som ser en liten näbbmus i mitt snabbaste swischa mig mot den och gripa tag i den med mina klor så att den inte har en chans att komma loss och så ska jag inte släppa den för att den är min min min! Det är nu det gäller. Kom igen alla bostadssökande.. jag är redo, är ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar