Jag är en hemsk, hemsk människa.
Nyårslöftet går åt helvete! Hur svårt ska det vara med självdisciplin? Hur kan det vara så helt omöjligt att strunta i chipsen och läsken och komma igång igen med träningen? Min hjärna motarbetar mig, är det inte meningen att man ska vara polare med sitt eget huvud? Så fort jag säger "inga mer chips" tycker jag att ordet "chips" susar i öronen hela tiden, som en del av tinnitusen.. cchhhipssss....cccchhhhipssss...ccchhhipsss...
Det känns ju lite sjukt faktiskt. Och det där suset är ganska läskigt. Bortbortbort!
Som en liksom kick-start hade jag planerat att köra två veckor med Nutrilett, för att magsäcken skulle sluta vara van vid de skogshuggarportioner av mat som jag trycker i mig och det skulle vara enklare att liksom komma tillbaka då. Det går sådär. Senast igår råkade en hel pizza, chips, 1,5l cola och en stor laddning popcorn slinka ner i magen och lägga sig till rätta. Bäste herr Anton flinade bara åt mig, väl medveten om min kärlek till allt ätbart, och sa att jag går på Nutritung i stället för lett. Han är så rolig, den där grabben. Och han har så rätt.
Träningen är lika obefintlig som resten av den hälsosamma livsstil som jag skulle skapa mig efter nyår. Jag har tänkt tanken några gånger, att börja träna alltså. Men det är ju också vägen dit som är jobbigast. Jag vet ju att när jag väl sätter igång kommer det att rulla på naturligt. Det är bara det att jag blivit en försoffad potatis och orkar inte för det är jobbigt och omständigt. Kände mig pigg och på att och hurtig när jag gick och la mig igår och planerade värsta powerwalk-rundan som jag skulle göra så fort jag vaknat och riktigt längtade. Sen kom morgonen och ja... det blir ingenting med det.
Anledningar till att inte träna:
- Det ser kallt ut
- Det regnar
- Har inga bra skor, och kan inte köpa några förrän lönen (måste ha för pronation)
- Känner mig lite trött i kroppen, och vill inte riskera att skada mig
- Har sprängt ena sidan på mina hörlurar, och det är inte bra med ett konstant sprakande i vänster öra och så är det väldigt irriterande och jag kan inte träna utan musik
- Kan inte köpa gymkort förrän lönen
- Åt precis, och vill inte träna för fort inpå det. Och senare är det nog för sent.
- Duschade i natt, det är inte bra för håret eller huden att duscha hela tiden. Och om jag tränar måste jag duscha igen.
- Råkade sminka mig, slöseri med dyrt smink om jag ska fula ner det med träning och sen behöva göra om det sen. Det handlar om att vara ekonomisk.
- Jag måste blogga.. och kolla Facebook och de där serierna som jag följer. Hinner inte.
Anledningar till att inte hålla sig till bara Nutrilett:
- Håller mig längre mätt på mat, och då riskerar jag inte att småäta mellan målen
- Behöver energi om jag tänkt att träna så att jag orkar ta ut mig
- Kött är ju jävligt gott. Och om jag tar en sallad till bara är det ju nyttigt.
- Om någon bjuder på chips så är man artig och smakar ett.. två.. en nypa.. några
- Om någon ska gå och äta pizza själv hör det till god uppfostran att följa med och sällskapa
- En dag till kan jag fuska.. vad spelar en dag till för roll med en ynka dag till liksom?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar