Idag åkte sambo och handlade själv, storhandlingen görs på måndag men vi behövde mat tills dess. Jag ville följa med, men han insisterade på att jag skulle stanna hemma och ta det lugnt. Det är inte lätt att ta igen sig och vila upp sig när man inte sover ordentligt. "Drick mycket vatten" säger alla, och som jag hinkar. Det hade bara varit så mycket enklare om jag inte haft världens minsta blåsa. Ett halvt glas resulterar i omkring tre kissningar. Av just den anledningen dricker jag väldigt dåligt, det är ju inte precis roligt att gå på toaletten hela tiden. Och det är av samma anledning som jag sover dåligt. Så fort jag lägger huvudet på kudden kommer rethostan, och då dricker jag för att inbilla mig själv om att det blir bättre, och så vaknar jag av kissnödighet en gång i timmen hela natten.
Så jag satt i sängen i morse, snörvlade och gnuggade mig i ögonen och hostade, med en hållning som kan liknas med en påse nötter, och envisades om att jag visst skulle följa med och handla. Men nej, det var bättre att jag stannade hemma, och så försvann han ut i kylan. Jag steg upp och tog min dagliga morgon-Ipren, svalde ner den med en halv liter vatten, harklade mig sådär förkylnings-äckligt och bytte om till OnePiecen och fårskinnstofflor. Skrattade lite åt mig själv när jag tittade i spegeln, gick och la mig med blött hår igår och det resulterade i att jag idag såg ut ungefär som Ronja Rövardotter hade kunnat göra om hon precis vaknat upp efter en lång natts festande. Tämjde yrvädret med en tofs och hämtade täcket och trasen från sovrummet och bäddade ner mig i datorstolen. Sen gick jag och kissade.
När sambo kom hem från affären hade han köpt Ben and Jerry's Half baked till mig, för min hals. "Till min lilla sjukling" sa han, och kramade mig. När vi sedan satt vi datorerna tittade han på mig och sa "du ser fan helt körd ut, helt jävlar förstörd. Du är så söt när du är sjuk." Jag valde att ta det som en komplimang. Och så snöt jag mig, då skrattade han till och sa "Du är så fräsig" haha ja, man måste ju kunna skämta om det.
Är inne på andra paketen Kleenex och snyter nu också blod. Tror kroppen har låst sig i en "ladda en nysning"-manöver. Det känns hela tiden som att jag måste nysa och det kittlar i bihålorna och ögonen rinner. Sambo hade förutom glass och en ny paket näsdukar köpt hem Otrivin Menthol nässpray till mig. Har inte använt nässpray på många många år. Hatar det ända in i själen. Det är bland det obehagligaste som finns. Tog det i alla fall, för det behövdes verkligen. Ögonen började rinna som fanken och det sved i hjärnan. Gode gud aldrig mer. Det funkade, snorar men är inte täppt längre, så det var värt det. Men jag gör inte om det kan jag lova. Fattar inte hur sambo kan tycka att det är skönt att ta det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar