onsdag 15 februari 2012

Onsdag

Nu, efter en lärares order, har jag tagit kontakt med vårdcentralen angående min långa förkylning. Jag känner mig lite stöddig, och framför med en tydlig "vad var det jag sa"-attityd att det med stor sannolikhet bara rör sig om ett virus. Man kan ha otur och vara förkyld upp till fem veckor, och eftersom det går så mycket nu är det inte helt osannolikt att jag snappat upp en förkylning, och sedan smittats igen fast med andra symptom och sen igen och igen. Däremot skulle jag höra av mig om jag börjar känna att det är tungt/svårt att andas eller om det börjar kännas mer ont i öronen eller bihålorna. Fram tills dess är det en rejäl dos självömkan som gäller, och det är jag bra på, så det ska nog gå bra detta.

Hade utedag första lektionen, lekar och aktiviteter i snön. Fulade iväg snöbollar på några av killarna i klassen bakom ryggen på fröken och tyckte att det va askul. Tror att min förkylning satt sig mest i huvudet, det är då rakt inte likt mig att ens få för mig att börja kasta snöbollar och att överhuvudtaget tycka att det är roligt med snö. Jag hatar ju snö, och jag är jättetråkig att ha med ut när det är kallt egentligen. Jag tyckte att jag var jätterolig när jag kastade snö på folk när de inte märkte det och jag skrattade till och med när jag ramlade i backen och landade som en stor kluns i ett hål. Annat blev det mot slutet när vår lärare sa att vi skulle ha snöbollskrig. Helt plötsligt började folk le lurigt och titta på mig, en sa till och med "Nu har du skitit i det blå skåpet" och så var det bara att hålla sig undan. Haha, tusan också. Sen fick jag pluspoäng av läraren för att jag hade med mig Gula rutor till alla när vi skulle fika. Alltid bra att samla in lite extrastjärnor.

Ledig imorgon och ska bara ta det lugnt och vila upp mig. OnePiecen sitter på och stekt falukorv med stuvade makaroner står på menyn idag. Har dreglat efter detta i flera dagar nu, det är barnsligt gott med sån mat! Är inte den typen som föredrar fancy restaurang-mat, föredrar husman och sån där härlig vardagsmat framför allt, alla dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar