
Hittills har avstånden och tiderna sett ut såhär;
1. 5,09 km, 00:33:17
2. 5,14 km, 00:30:52
3. 5,12 km, 00:31:38
Andra gången jag sprang, runda 2, är den bästa tiden och jag höll den bästa pacen (6:00). Det var också under den rundan som motvinden var extrem och som jag var skittrött. Det finns bara en anledning till varför denna tiden var så bra, och det är för att jag helt missuppfattade vad "pace" innebar. Jag fattade det som motsvarigheten till typ km/h, men det visade sig vara hur långt tid man tar på sig mellan varje km, vilken takt man håller. Var skitarg när rösten från Runkeeper sa att jag höll pace 6:00 i lurarna, då jag jämförde med första rundan och hade 6:35 i pace och jag trodde att det var betydligt snabbare än nu. Kämpade på som ett djur och allt jag fick tillbaka från rösten var att jag sänkte pacen, när jag försökte höja den i mitt missförstånd. När vi kom fram till porten föll jag ner på knä och svimmade nästan, sambo sa att jag varit duktig, men att man inte ska ta ut sig på det viset i början. Och när jag förklarade problemet och förvirringen bara tittade han på mig. Haha. Hoppsan. Höll pace 6:11 idag, och det kändes betydligt bättre. Nu vet jag i alla fall vad alla begreppen innebär, bra början.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar