tisdag 3 april 2012

Skinny-jeans

Vaknade samtidigt som sambo idag, och steg upp när han gick hemifrån vid åtta. Innan jag satte igång kaffebryggaren ställde jag mig i duschen och blev kvar i varmvattnet i nästan en timme, ibland är lägenhet och obegränsat med vattenförbrukning det finaste man kan ha. Startade bryggaren när jag kom ut ur duschen och klädde på mig till det fantastiska ljudet av kokande kaffe. För ett snabbt ögonblick lät jag blicken falla på garderobsdörren där jag har mina jeans, och för en sekund passerade en tanke på mina gamla byxor som jag inte kommit i på många år. Stannade upp och gav tanken en chans, granskade mig själv i spegeln och tänkte att kanske, kanske skulle jag komma i dem nu. Letade fram jeansen, ett par Crocker W30 L36, mina favoriter i högstadiet och som jag inte kunnat använda sen dess. Eller jo, jag har kunnat trycka mig i dem, men de har varit så pass små att jag precis kunnat knäppa dem och det har putat över ordentligt och det har inte alls varit smickrande. Och visst, 30 i midjan är inte särskilt litet, men det är på rätt väg och har varit för litet för mig under en lång tid.

Idag satt de som en smäck, och de var till och med aningen för stora. Ett stort kliv för fröken, som firade detta med en långfika i solen med bäste herr SL. Till middag tryckte jag i mig en flåtig kebabrulle bara för att det är så sjukt gott och ikväll går fikaturnén vidare till en fröken med samma namn som mig själv, mycket trevligt tycker jag.

Nästa mål blir att komma i mina Koola Anna W29, som är skitsnygga och som dessutom är i modellen "låg midja". För att komma dit har jag tänkt införskaffa nya löparbyxor, då mina blivit för stora, och springa ifrån det överflödiga jag fortfarande drar runt på. En ruggigt bra plan som jag sätter i verket någon gång snart.

1 kommentar: