Nu kryper det som tusan i benen och jag börjar bli helt tokig av att inte kunna träna. Känner mig piggare än vad jag gjort på tre veckor, men igår uppkom en ny smärta som jag inte haft innan och som sitter typ i kindbenet på vänster sida. Det gör skitont när jag gör hastiga rörelser eller lutar mig åt olika håll. Hoppas det bara är ett luring-symptom och att det försvinner snart och tar huvudvärken med sig.
Gjorde tacos igår lagom till Melodifestivalen och utan att ha tjuvkikat på artistlistan innan förväntade jag mig en trevlig och mysig lördagskväll. Kunde gått bättre. Jag märkte igår att jag var långt ifrån ensam att tycka att detta var det absolut sämsta jag någonsin har sett när jag loggade in på Facebook och varenda statusuppdatering handlade om hur mycket folk avskydde denna omgången. Och mitt i alla dessa kommentarer kommer alltid någon som syrligt påpekar hur gnälliga alla är, och att det i princip är störande. Det var likadant när första snön kom, då skrev alla att det snöade och deras individuella åsikter om huruvida de älskade eller hatade snön. Då, mitt i allt detta dök en statusuppdatering upp som klagade om att detta var Facebook och inte SMHI. Haha. Tycker att dessa personerna är roliga. Måste gnälla på massan som gnäller om något annat. Bara för att också gnälla men vara annorlunda, liksom.
Jag är en hjälplös traditions-idiot. Jag måste se Melodifestivalen, fast jag sällan uppskattar den och aldrig tycker att vi skickar rätt bidrag. Jag måste sitta hemma i soffan och ha en åsikt om allt från text till musik, upplägg, dans och kläder. Och jag måste sitta och dumma ner hela Svenska folket för hur de röstar, samtidigt som jag själv aldrig lägger en enda röst själv. Så är det, varje år sitter jag och är arg och missnöjd och ser fram emot nästa omgång. Jag ska se hela detta jippot, så är det. Och jag ska klaga, så är det. Det är tradition.
Däremot var igår första gången någonsin då jag varit helt ointresserad, och faktum är att jag igår kväll inte kunde komma ihåg en enda av låtarna när allt sedan var över. Ingen av dem hade att sig i huvudet, bra eller dålig. Jag minns fortfarande inte hur någon av dem gick. Jag minns att alla bidragen var helt värdelösa och pinsamma och det sämsta jag varit med om, men jag minns inte hur dem gick. Jag kan nynna på nästan alla låtarna från första omgången i Växjö, men minns ingen av de som var igår. Så fullständigt kasst och uruselt och jag tycker inte att någon av låtarna förtjänade att ens komma till andra chansen. Och att Ranelid fick en finalplats var pricken över i:et på denna vedervärdiga kväll. Jag och mamma satt och sms:ade om hur sämst det var, och mamma sa att det skulle inte förvåna henne om svenska folket röstar honom till final i ren protest. Se hur rätt hon hade! Kan inte hitta någon annan förklaring till varför hans bidrag, som var det sämsta av de värdelösa, gick direkt till final. I så fall var ju Mattias supertöntiga "baby, förlåt mig" ljusår bättre, fast jag inte kan minnas hur den gick heller. Retade sönder mig på baby.
Så är det . Man ska lita på sin mamma. Det som stör mig mest är att alla bidragen från Växjöomgången hade slagit alla bidragen i går hur lätt som helst. Det är lite som att det på min tid var lättare att få bra betyg om man gick i en klass där ingen pluggade,men gick man i en klass med plugghästar fick man sämre betyg trots att resultatet varit detsamma. Kindsmärtan är kommer från bihålorna ! Tryckutjämna ofta och använd nässpray. Ligg inte plant , utan höj sängen vid huvudändan. När du var riktigt liten lade vi en hög med böcker under sängbenen på din spjälsäng. Det funkade jättebra ända tills du fick för dig att sova som Pippi Långstrump - dvs med fötterna på huvudkudden ;) Puss och kram och krya på dig ( du borde ringt vårdcentralen i fredags,som mamma sa)
SvaraRaderaDu har så rätt mamma, som alltid :)Tack för tipsen! Puss och kram
SvaraRadera