Äntligen, äntligen, äntligen kan jag skriva och prata om det jag har velat säga till folk länge. Äntligen kan jag säga vad det är för möten vi varit på. För idag blev det bestämt. Jag, AX och SL fick våra stipendium! Så under ca 10 veckor under höstterminen 2012 kommer vi att åka till Barbados och forska till våra examensarbeten. Fatta va häftigt, och vilken sjuk möjlighet och vilken erfarenhet och upplevelse. Ojojoj. Och det är sjuuukt mycket som ska göras innan med. Blev superstressad under mötet vi hade idag och nästan skakade när vi gick därifrån, men det ska nog bli bra. Oh, va kul.
Nu måste jag verkligen hålla på mitt nyårslöfte att sätta igång med träningen igen. Kan ju inte gå runt på Barbados vita stränder med värsta dallret. Haha! Nej, det får vi ta och ordna. Kommer bli roligt att faktiskt sätta igång med träningen igen, saknar den. Var både piggare och gladare under tiden jag tränade, så det är det inget snack med att jag ska starta upp efter nyår. Idrottsinriktningen startar dessutom nästa termin, så då blir det att komma i form dubbelt upp. Gillart gillart. Kommer vara snyggast på stranden ht-2012, och det är ett löfte. ah.
HE och JOE var här och fikade idag med. Och som den självutnämnda kakbakmakerskan jag är slängde jag givetvis ihop lite smarrigt att ha till kaffet. Det bjöds på kokostoppar, chocolate chip cookies och kladdkaka med grädde. Nu blev i och för sig kladdkakan inte särskilt bra, den blev liksom inte genombakad och flöt ut när vi skar i den. Det var lite därför jag också gjorde cookies, som en back-up plan, och det visade ju sig vara en bra sådan. Lyckligtvis var damerna väluppfostrade och tog varsin bit i alla fall och sa "mm" flera gånger. Tur att man har sådana vänner alltså.
P.S Sambo var själv inne i stan idag för att köpa julklapp till mig. Och det är ingenting som jag har sagt sådär tydligt att jag önskar. Och jag kommer visst att bli asförvånad när jag öppnar den. Och han är helt säker om att jag kommer bli riktigt nöjd. Och jag får inte klämma för att han har slagit in den själv, så han är rädd att det ramlar sönder när som helst. Fatta nyfikenheten. D.S
10 veckor i Västindien ! Låter skittråkigt tycker jag . Tänk vad brun och ful du kommer att bli ^^. Är inte det minsta avundsjuk ... STOPP - vem försöker jag lura ? Får mammor följa med ? ;)
SvaraRadera