Finns det något värre än att vara sugen på något, vad som helst, men ändå inte veta vad? Sitter framför datorn nu och spelar lite och har tagit fram allt som går att tugga på. Käkarna är trötta på mig, men magen är långt ifrån full.
På skrivbordet runt mig just nu har jag:
1 påse sourcream & peppar chips
1 skål popcorn
1 bunke mandelkubb
1 påse plockgodis
1 Marabou premium chokladkaka
1 påse kanderade cashewnötter
1 glas kaffe
1 glas cola zero
1 energidryck
Hrm. Märks rätt bra att jag är helt oförmögen att bestämma mig när det kommer till sånt här. Har världens beslutsångest i affären om jag ska handla till exempel chips, det går bra inte att välja en påse rakt av. Man måste ägna flera minuter till att tänka ut vilka valmöjligheter man har, och sedan gallra ut de smakerna som man ätit de senaste gångarna, de man tyckte var väldigt goda, de man är mer sugen på och de som det var längesedan man åt. Och precis när man är klar och kommit fram till en sort och sträcker sig efter den sneglar man snabbt på ostbågarna och tycker att det hade ju varit gott... och så börjas det om igen.
Idag är det en sån dag då jag inte har någon aning om vad jag är sugen på, så jag har plockat fram allt jag kan hitta. Det ska också tilläggas att allt inte är fullt, för att jag äter sällan upp allt jag köper. Blir supersugen i affären och sen när jag kommer hem tar jag en tugga och så är jag nöjd. Det var inte många veckor sedan jag slängde åtta (!?) chipspåsar som det bara var en nypa tagna ur. Var inte sugen på dem längre, helt enkelt. En nypa räcker oftast för mig, tycker att det borde införas en 50g påse till de som är som jag. Godiset kommer jag förmodligen börja bjuda bort, som allt annat godis jag köper. Har aldrig tyckt om godis, men det händer att jag blir sugen på det. Så jag köper det, tar en bit och så bjuder jag bort resten. Man har det inte lätt alltid.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar