Jag har varit klar med mina julklappar sen någon vecka tillbaka, medan sambo var ute idag och står fortfarande med lite kvar. Hans familj är nämligen en bunt "jag vet inte"-människor, så det är inte lätt för honom. Mina har med varit lite sådana, å andra sidan är de mycket enklare att hitta bra saker till än sambons av någon anledning. Jag vet nog inga som är så svåra att köpa till som han och hans familj, och lite tycker jag att han kan ha det. För nu när han springer runt i panik och kommer inte på något för de säger ingenting kan man skutta runt honom och flina och påpeka att han är likadan och nu vet han hur vi andra har det med honom. Ah.
Idag medan sambo stod i duschen lokaliserade jag mina julklappar.. och jag förstår vad han menade med att han inte ville att jag skulle klämma på dem för att de kanske skulle falla ihop. Haha. De ser för-djävliga ut! En är ganska lik en dubbelvikt snigel.. frågade om han inte hade haft tillgång till en sax, men det hade han. Woops. Sen fick jag en syrlig kommentar om att jag förstört allting bara för att jag hade klämt fast jag inte fick och för att jag nu säkert vet vad det är. Jag är faktiskt något av en specialist att lista ut vad det är i mina paket, men denna gången är jag ganska förvirrad..
Oavsett så har min Grinch till sambo förstört den julklappen som jag var nöjdast med till honom. Han om någon är tråkigt och irriterande svår att köpa till, nämner han något så slåss alla om vem som ska köpa det. I år hittade jag någonting själv, som han skulle älska. Så jag beställde det i smyg och försökte se hans min framför mig när han öppnar det på jul. Så hittade han samma sida, och såg samma sak som jag precis beställt och sa att han ville ha den. Och så sa jag lite lurigt att jag redan köpt något annat, och att det var synd att jag inte sett den innan för den hade varit perfekt. Så muttrade han och sa att han skulle köpa den till sig själv då.. ja, det var ju bara att säga att jag hade beställt den.. Han förstörde allt. Tänker inte ens slå in den. Julförstörare.
Ville vara ute i lite god tid i år och hittade en grej till min pappa på internet, beställde denna den 4 december. Tror du den har kommit än? Nej. Skickade ett mail idag och frågade vart den tagit vägen, det är liksom ett svenskt företag och den skickas inom Sverige. Tycker det är dåligt. Har köpt en extra julklapp nu, som en lösning på om den andra inte kommer. Och gör det det nu precis innan så får han två. Så blir det med det.
Är riktigt nöjd med mina julklappar i år, bara längtar tills jag kan ge bort dem. Ååååh ge mig julafton.
Men du .. Om det du beställt till pappa kommer innan jul , så har du ju redan hans födelsedagspresent kirrad. Han fyller ju år om - vad blir det ? - ca tre veckor ;)
SvaraRadera