måndag 12 december 2011

Hanna 80+

Så var det det där med att känna sig gammal igen. Hela långa dagen har jag och AX suttit med skolarbete, dels för att det var rätt mycket att göra och dels för att vi båda är lättdistraherade och stör varandra hela tiden. Två gånger har vi varit och handlat, först mat och sen gotte. AX visade mig ett klipp från MMA (kort för idioter typ) där en kille bryter armen på en annan, man ser hur han drar i den och hur hela armen och axeln hoppar till. Han slet sönder den.. jag klarar blod och sår och sånt, men att se när folk bryter sig är typ det vidrigaste som finns. Fick verkligen en klump magen och rysningar. Vet inte riktigt vad han skrattade åt, och han sa att den killen förtjänade det för att han varit dum. Uäck.

Eftersom jag inte börjar förrän ett imorgon och sambo är ledig så tänkte vi skulle sitta uppe och spela lite senare än vi brukar eftersom vi inte ska upp tidigt, och då ville vi ha lite gotte och tugga på framför datorerna. Detta är vår definition av myskväll, nämligen. Så vi gick alla tre till affären och skulle kolla om vi hittade något vi var sugna på. Sambo gick till plockgodiset och AX köpte den nya dumlen med pepparkaka, jag siktade in mig på kakorna. Älskar kakor, väljer det vilken dag som helst framför både chips och godis. Nu skulle jag bara komma på vilken kaka jag var mest sugen på att tugga på ikväll. AX kom fram till mig och frågade hur det gick, då vände jag mig mot honom och sa "Mandelkubb blir det nog. Ja, en kopp kaffe och mandelkubb är ju jättegott! Det blir det ikväll". Han bara stirrade på mig, och det enda svaret jag fick var "Är du typ 80-90 år eller..?". Förstår det inte alls. AX hade dumle och julmust, sambo plockgodis och cola och jag kaffe och mandelkubb. Tycker verkligen att mitt låter godast. Haha.

Efter att vi kom hem var jag och AX klara med den sista uppgiften efter bara några minuter, så jag satte på en kanna kaffe och tog fram mina mandelkubb och startade Green Lantern, har inte sett den filmen än och sett fram emot den hela dagen. Precis när jag tog upp kakan och skulle ta ett bett frågade AX om jag inte skulle ta och sätta mig i gungstolen också. Strax efter dök det upp en skrynklig utomjording på skärmen, och så sa han "han kanske hade velat ha en mandelkubb". Han är så rolig, och där satt han och tuggade dumle så febrilt att han knapp kunde prata. Jag njöt i alla fall och tryckte sju stycken med en gång. Helt klart underskattad kaka. Sambo påpekade att jag fyller faktiskt 23 om lite mer än en månad, så det är mycket möjligt att åldern börjar visa sig nu.. tyckte det va lite kul sagt. Fast jag har å andra sidan förklarat för honom klart och tydligt att jag slutade fylla år vid 22, så framtida födelsedagar blir bara repriser av min 22årsdag fram tills 65.

2 kommentarer: