torsdag 22 december 2011

Vad är julefrid?

En klasskamrat skrev precis på Facebook att julafton är om lite mer än 48 timmar. Och det är inte det värsta. Hon skrev det för att... nu kommer det... "sprida glädje!" Det var typ det värsta jag hört. De som känner att tiden innan jul är förenad med glädje lever uppenbarligen i en drömvärld. Och jag skulle verkligen vilja att någon av dessa personer visade mig vägen till denna värld, för den hade varit trevlig att besöka ibland. Särskilt när det kör ihop sig sådär härligt som det tenderar att göra precis såhär dagarna innan den stora aftonen. Det spelar ingen roll hur man gör, det ska likförbannat ändå dyka upp en massa extra i sista stund.

Det ska också verkligen poängteras att det värsta med all denna stressen som uppstått är att allt är roligt och mysigt. Jag vill göra och hinna med allt. Det handlar inte om att det är tråkiga saker jag ska göra, då hade det bara varit att blunda och hoppa över och strunta i och gallra bort. Jag vill hinna med allting, och jag både tror och vet att när jag väl sitter på plats och andas igen, kommer jag att njuta av stunden och lägga all denna stress bakom mig.

Pratade med mamma och ventilerade lite, och hon skrattade bara och förklarade att hon skriver lappar hemma för att hålla ordning på allt. Problemet är bara att hennes lappar är en röra för att hon blandat ihop allt ändå. Och vi kom överrens om att det finns inget som heter "julefrid", och om man säger det borde man få stryk. Haha, det är skönt att ha någon på sin sida ibland. Lugnande i stressen, liksom.

Sambo har uppenbarligen hittat julkänslor någonstans och fick för sig att lägga de paketer vi har hemma under granen. Tog med mig de flesta presenter hem förra helgen, men har några här som är nyinslagna som han tyckte skulle ligga under granen tillsammans med de han slagit in till mig. Han är så söt och underbar med sina idéer. Så nu har vi julklappar under granen, och jag har till och med fått klämma på mina! Klapparna blev så fina under min lilla gran. Det är precis sånt här som visar hur viktig han är, han kommer liksom på saker som lyfter upp mig när jag känner mig nere. Han får mig att känna mig mer i närheten av julefrid än någon annan. Han är bäst.

Våra fina julklappar under granen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar