onsdag 7 december 2011

Filmstjärna

Idag var det dags för filmprojektet att sätta igång på riktigt, det vi planerade och skrev ner förra lektionen skulle nu bli verklighet genom kameralinsen. Och ja, det gick ju helt okej bra.

MM hade lagt ner riktigt mycket arbete på att komma så nära sin rollbeskrivning som möjligt, och fan va hon lyckades! Hon var smokin'. Jag kom väl rätt nära vad jag skulle se ut som, lite lite missnöjd, men det dög för denna produktionen, och det var den enda lösningen. Så vad ska man göra? Blir kanske otydligt om jag är polis eller sheriff, men det får man väll förklara i så fall. Tror att filmen allt som allt kommer bli kanon i alla fall. Scenerna blev precis som vi hade tänkt, och kanske till och med bättre. Älskar hur jag och MM fick till slutet, det var hysteriskt. Haha.Vi hade lätt gjort karriär i Hollywood. I alla fall i stumfilm. 

Något som däremot kändes väldigt oplanerat var att alla scener är utomhus, och idag har det snöat och blåst iskallt! MM hade vara termo-tights och en tunn långärmad på sig, jag hade bara jeans och en herrskjorta. Inte konstigt att vi båda nu sitter och huttrar, så nerkylda som vi måste blivit. Mitt skelett fryser.. Och inte spelar det någon roll heller hur mycket man tar på sig, när kylan liksom kommer inifrån och sprider sig ut i kroppen. Kaffet får värma min frusna själ. Allt fixar sig med kaffe.

Polisen och vardagshjälten

1 kommentar: