Idag har vi varit barnvakter åt den supersöta lilla valpen Tyke. Han är så sjukt söt och liten och full av energi. Man kan liksom lyfta upp hela honom med ena handen, och han väger ingenting. Det är precis en sån hund jag aldrig kommer kunna ha, för jag kommer att tappa bort den på ett ögonblick. Tappade liksom bort en motorcykelhjälm en gång, och det får plats typ fyra Tyke i en sån hjälm, så han skulle med andra ord vara fyra gånger så lätt att tappa bort. Det kommer att bli en mellanhund för vår del, den saken är säker. Tyke var inte så förjust i mig heller tror jag, han skulle bara bitas, och så gick han bananas på min mobiltelefon och på fjärrkontrollen så fort jag höll i någon av dem. Sedan la sig sambon i soffan, och då kurade han upp sig mot honom och la sig på rygg så att sambon kunde ligga och klia honom på magen, sen somnade han. Jag satt själv i andra delen av soffan och fick ingen kärlek alls. Och frös gjorde jag också.
Och nu har det hänt.
För två veckor sedan var TH, P och JE här, och de två förstnämnda hade med sig sin lilla hundvalp, Lucas. De skulle sova över här och under kvällen tror vi att Lucas fått i sig någonting som ja, gjorde att han blev "lite risig i kistan", som min pappa skulle säga. Och dagen efter satte den stackars valpen sig på en av våra mindre mattor, en svart ryamatta, och bajsade. Hunden hade diarré (förlåt om det är äckligt, men det är sant). Vi hade egentligen ingen nytta av mattan och ansåg att vi hellre slängde den än tvättade den, och rullade ihop den och la den utanför dörren i trapphuset för att sedan slänga den. Nu är det bara så att vi har glömt den varje gång vi gått hemifrån och den har liksom blivit kvar i trapphuset. Tills idag. NÅGON HAR SNOTT VÅR MATTA FULL MED HUNDVALPSDIARRÉ! Fatta va äckligt! Haha.. skrattade nästan så att jag dog när vi märkte det. Och tänk den stackaren som har släpat runt på en matta med intorkad hundbajs och trott att den har gjort ett riktigt fynd och tagit hem den till sig. Nu kanske den skyldige(utsatta?) lär sig att man inte ska sno andras grejer. Tycker verkligen att detta är skitkul... bokstavligt talat.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar