onsdag 26 oktober 2011

Höst

Har spenderat hela långa dagen med sambon, hans mamma och syster i affärer. Nu är jag några pengar fattigare, men lite höstkläder rikare, och det behövdes faktiskt. Svärmor bjöd på middagen som blev thaibuffé, och det var så gott att jag vräkte i mig nudlar och ris och jordnötsås och biff med bambuskott och friterad kyckling och vårrullar och allt möjligt tills jag började må riktigt illa. Sitter fortfarande och sväljer frenetiskt (precis som när man är lite för onykter och tar en klunk av något vidrigt och sväljer oavbrutet för att inte spy) och jag känner mig nästan sjuk. SÅ gott var det! Man tackar för den underbara maten, och för en supertrevlig dag, fina ni.

Är riktigt nöjd med mina inköpta, sköna hösttröjor. Är inte jätteförtjust i hösten, men å andra sidan är hösten  betydligt bättre än vintern som är den onekligen sämsta årstiden. Under kriteriet att jag inte är ensam är hösten sådär härligt ruggig, och jag älskar regn, och kläderna är så mysiga. Vintern är liksom bara kall, bitande kall, och inget annat. Och vi har inga riktiga vintrar heller, för det kommer sällan så mycket snö som ligger så pass länge att det kan räknas som snö. Det är ofta bara slask. Och kommer det mycket snö så måste man klä ut sig till en michellin-gubbe för att inte rent av frysa ihjäl och allt är bara blött hela tiden. Nej fy. Tycker inte att någonting med vintern än kul. Men nu njuter jag av hösten rejält, för sen kommer jag deppa ändå fram till mitten av april typ. Å andra sidan njuter jag bara av hösten när jag inte är ensam, för är jag det är höst också en jäklar skitårstid. Att vara överdrivet mörkrädd har liksom sidoeffekter, är löjligt rädd att vara ensam när det är mörkt, det går bara inte. Så om det är mörkt, och om jag dessutom är själv, så är höstväder inte en höjdare. Då hade det varit bättre med lite snö faktiskt. Hm.. livet hade varit så mycket enklare med bara vår och sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar