måndag 17 oktober 2011

(o)produktiv måndag

Är onormalt trött idag, var i och för sig sen i säng inatt.. men tycker ändå att det känns mer idag än det brukar göra. Är ofta uppe längre än jag kanske borde, och brukar piggna till vid förmiddags-fikan. Det gjorde jag inte idag, och att jag inte druckit hälften så mycket kaffe som jag normalt gör kan ha med tröttheten att göra. Var på väg att gå hem redan vid 12, för att jag kände att jag inte fick någonting gjort ändå. Mellan 9-12 satt jag på stolen och tittade på alla andras verk. Veckans uppgift är att måla ett självporträtt i akryl, storlek 80x60 med utgångspunkt från tre av de bild/foto-uppgifter vi gjort under terminens gång. Jo tjena, här är en tjej som inte kan måla. Teckna är ok, men måla.. eh nej

Stannade i alla fall kvar till 15.30 och fick lite gjort. En början i alla fall. Kom på mitt i målandet att mitt ansikte kommer att vara i halvprofil -typ den svåraste profilen att få till av alla som finns. Naturligtvis väljer fröken O den profilen som är absolut svårast när hon egentligen siktade efter att göra det så enkelt för sig som möjligt. YES. 


Det rosa är frostingen på muffinsen som jag tecknat och som hänger i vänster hörn, hudfärgen är en katastrof men den ska ordnas imorgon. Det är en kaffekopp som jag har uppkörd i ansiktet, om någon skulle undra. Detta kommer bli intressant. Ingenting är egentligen klart.. siktade bara på att komma igång idag. Är som sagt mer borta än klar idag. Fick lite gjort, och det är mer än jag trodde att jag skulle få. Jämför man med de andra i klassen har jag inte ens börjat, men jag är nöjd med min oproduktiva produktivitet.

Min muffins, teckningsuppgift tre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar