onsdag 19 oktober 2011

Fantastiska onsdag

Jisses, vilken fantastisk onsdag!
Jag och sambon har varit tillsammans runt 5½år nu, men just idag var det 3 år sedan vi var i Egypten och förlovade oss. Det är helt vansinnigt va tiden går fort, det känns inte som att det redan gått tre år. Och trots att det gått tre år var detta första gången som vi faktiskt firade det, både första och andra året har vi båda två glömt bort det. Förra året stod vi och svor lite för att vi hade missat att fira första året som förlovade, och skrattade rätt rejält när vi insåg att det var andra året vi missade.. också. Haha.

Idag var sambon ledig, men jag var i vanlig ordning uppe klockan åtta för att hinna dricka det obligatoriska morgonkaffet. Däremot hittade jag något som inte hör till den vanliga morgonrutinen. På köksbordet låg det en fin, klargrön paket. Och bredvid den låg världens finaste lapp där det stod; Tack för tre underbara år hjärtat! Älskar dig! <3 Kan tala om att jag är som ett litet barn bland paket, men den lappen betydde mer för mig än något annat. Han är bäst, så är det bara. Har den underbaraste sambon i världen. 

I paketet fanns a piece of cake av Leila Lindholm. Har velat ha den sen mamma köpte sin i somras, och som jag sagt i ett tidigare inlägg älskar jag hennes böcker. Det var ren och skär lycka att äntligen ha den, och att sambo uppmärksammat att jag vill ha de böckerna och att han tagit sig tid att leta upp den. Bästbästbäst. 



Jag bjöd sambon på middag på Harry's dagen i ära. Vet att han uppskattar sånt mer än att få en present, och det gjorde han. Vi satt vid fönstret, vid ett bord med tända ljus, och såg ut på ösregnet och blåsten. Idag var det höstväder med stort H, och det finns inte ord för hur mysigt det var att sitta på en restaurang med den man älskar och äta lite god mat och njuta av varandras sällskap medan det är värsta höstrusket utanför. Idag var det mycket bra dag, och det tror jag vi båda är överens om. 


När jag kom hem från skolan idag öppnade jag postfacket och möttes av ytterligare ett paket, från Bokus, fattade ingenting.. jag har aldrig beställt därifrån. Nyfiken som jag är rusade jag upp för trapporna samtidigt som jag kämpade för att få upp emballaget runt presenten och koncentrerade mig på att inte tappa all annan post som gled runt i mina nypor. Kom igenom plasten och fick värsta paper-cutten på höger långfingerknogen, två stycken skitdjupa sår som började blöda direkt. Det skar till i hela kroppen en sekund, men paketen var fortfarande inte öppnad och i mitt fall är nyfikenhet större än smärta, så jag gick hastigt in och slängde upp all övrig post på köksbordet och la upp Bokus-paketen och öppnade den ordentligt. På andra sidan plasten var ett present, och på etiketten stod det: Till vår härliga kakbakerska. Puss och kram. Mamma och mormor. 

Av mamma och mormor fick jag Hello cupcake!, boken jag skrev om här om dagen och som också är skriven av Leila Lindholm. Fatta glädjen när jag på samma dag fått två paket som innehåller de två böcker jag verkligen verkligen vill ha! Det händer ju liksom inte.. och mamma och mormor gjorde inte detta av någon speciell anledning. De gjorde detta för att de tyckte att det var roligt att ge mig den,  för att överraska mig. Så underbara och så gulliga och fantastiska <3.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar