torsdag 6 oktober 2011

Fullsatt

Kommer inte ihåg senast jag hade saker planerat varje dag under en helg senast. I morgon är vi båda lediga från skolan och ska i stället roa oss med att ha en intensiv allt-ska-bli-kliniskt-rent-städdag. En klasskompis kommer i och för sig vid 12 och så ska vi göra en uppgift till nästa vecka, så det blir sånt innan städningen sätter igång på allvar för min del. Sambon kommer däremot inte undan, har skrivit värsta "to-do" listan, he-he-he.. 

Eftersom vi ska till IKEA på lördag och byta ut alla möblerna i sovrummet vill jag inte att mina föräldrar som är snälla och hjälper till ska bli jagade av dammråttorna som härjar här. Det är en sak att dem gör utfall mot mig, men vill inte att de hugger mamma och pappa vid fotknölarna. Det är dags att göra en ordentlig genomstädning av precis allt. Kommer bli sjukt tråkigt, men när det är klart tycker man alltid att det är så fräscht så det är värt det. Till och med fönstren ska tvättas, det sitter intorkat gegg efter ihjälmördade getingäcklon på fyra av fönsterna som det nu är dags att ta bort efter att jaktsäsongen är över. Själv vågar jag inte göra det eftersom det är bauta-stora spindelnät utanför varje fönster, och jag kan slå vad om att om jag skulle öppna fönstret så skulle alla spindlarna givetvis vara hemma i sina nät och komma och mörda mig. Sambon är en modig en och har fler än en gång sett spindlarna i deras kalla, själlösa ögon. Han tar hand om dem åt mig som en sann hjälte, och som tack har jag lovat honom att den dagen en orm överfaller honom kommer jag att rycka in utan att tänka. Här snackar vi förstklassig romantik.

Det ryktas om att svärföräldrarna (eller svärsläkten, som TH så urgulligt uttrycker det) kanske kommer på söndag. Hoppas dem gör det, skulle vara jättemysigt och roligt att visa dem hur fin lägenheten blivit. Längtar så sjukt till lördag nu, listan är färdig och bilderna i mitt huvud har fått skärpa, vi vet precis hur vi ska ha det nu.

Oh, just det, råkade beställa ytterligare en tröja från Threadless idag. Den har varit slut varje gång jag beställt, men jag kom åt den denna reprinten. WOHO!

Spoilt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar