fredag 7 oktober 2011

Jag vill ha monster, inte Barbie.

Det är fan pinsamt. Letar efter en dräkt till halloween och det enda som finns till tjejer är kort-kort, korsett och innehåller ordet "sexy" .Sexig tjuv, sexig skolflicka, sexig pirat, sexig ambulansförare, sexigt bi, sexig drottning, sexig sjöman... Jag vill inte klä mig i sånt! Jag vill se skitäcklig ut, för det är halloween, inget bordell-event. Kjolar som knappt skyler skrevet, korsett-liv och tuttarna under hakan är inte vad jag kopplar till halloween. Jag vill ha monster, inte Barbie.Verkar som att jag får fixa en herrkostym i stället, dem ser i alla fall vettiga ut.

Halloween går ut på att skrämmas! Det heter inte valfri-maskerad, det heter halloween, och man dekorerar med dödskallar, spindelnät och skär ut pumpor för att det ska vara läskigt, inte sexigt. Det finns redan ett tema, och det är döden, inte Playboy. Det ska vara fult, äckligt och helt vansinnigt skrämmande. Som det är nu har temat har gått förlorat, nu ska vi vara sexiga små prinsess-bruttor och mysa tillsammans i stället. Tycker att det är synd, det var roligt att det en gång om året var ett kollektivt maskerad-jippo som gick ut på att göra sig så ful som möjligt. Dessa dräkter går ju folk klädda i på vanliga maskerader, och det får dem gärna göra, men just på halloween tycker jag att det blir fel. Snyggast, sexigast, sötast och hetast är inte ord som i alla fall jag associerar med halloween. På olika informationssidor står det tydligt att "man firar halloween genom att klä ut sig i spökdräkter", detaljhandeln verkar ha missat en del fakta.


Ska man utgå från majoriteten av vilka halloween dräkter som finns så kan man egentligen också utgå ifrån att man nu ska dekorera med glitter, rosa fluff-kuddar, regnbågar, enhörningar och spela intromusken till Min Lilla Ponny i stället. Ååh, ge tillbaka riktiga halloween!

Detta är inte precis vad jag kallar spökdräkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar