måndag 31 oktober 2011

Photoshop (på nytt)

Insåg att det inte blivit så mycket skrivande de senaste dagarna, och till det finns en väldigt enkel förklaring; grupparbete. Som examinationsuppgift (typ tenta) ska vi göra någonting som har med tema "spår" att göra, och man kan göra detta hur man vill "[...]genom att konstruera/bygga/skapa en installation, fotomontage (photoshop), skulptur, målning eller film som sammanfattar era ideér och tankar kring fenomenet". 

Min grupp bestämde då att vi skulle göra en serie-strip, och vi spånade rätt länge på vad denna serien skulle handla om. Tillslut kom vi fram till att den skulle heta "Vem tog marsipanrosen?" och att det skulle vara sju olika bilder som skulle symbolisera händelseförloppet som i en serietidning. Vi arrangerade bilderna och fotade, sedan fick jag i uppgift (för jag var den enda som hade photoshop) att redigera dem så att de skulle lika seriebilder. Jag läste grafisk kommunikation i gymnasiet, och jag hade bra betyg i det, men det var så längesedan att jag kom inte ihåg någonting alls och jag har inte rört photoshop sedan dess. Satte mig med det, och det var skitroligt. Efter okristligt många timmar var jag färdig, och ja, såhär blev det.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar