söndag 9 oktober 2011

Vårt hem ser ut som ett hem nu.

Denna helgen har verkligen flugit förbi, och fast än det har varit jätteroligt sitter man här nu och är lite småtjurig för att det är skola igen imorgon. Men vår lägenhet är så fin nu! Äntligen ser den ut som ett riktigt hem. Sovrummet symboliserar inte längre kaos, väggarna är inte längre tomma och datorrummet är smart möblerat. Precis som vi velat ha det sen vi flyttade ihop för ca 1,5 år sedan. 

Den första lägenheten vi fick var en yttepyttelåda på 38 kvadrat, vi hade med andra ord i princip ingen yta att ens försöka möblera på och de möblerna vi tog med oss va de som vi haft i våra rum hemma hos föräldrarna. Med andra ord var det lite blandat av allt; plåt, trä, smide, ekfaner, björkfaner, svartbrun, rött, vitt... ja vi hade väl egentligen någonting av allt i en salig blandning. Och eftersom den lägenheten var så fruktansvärt liten kände väl egentligen ingen av oss att den var vårt hem, den kändes mer som en tillsvidare-lösning i väntan på "den riktiga", och vi la inte ner mycket krut på att få den ordentlig. Sedan hittade vi denna lägenheten.

Nu har vi bott här lite mer än ett halvår och igår blev vi helt färdiga med den lägenhet vi alltid drömt om att ha. Vi har teman i varje rum, saker och ting matchar, det är stilrent och ja.. helt perfekt. Köket ser ut som ett kök, sovrummet är lugnt, inbjudande och harmoniskt. Vi har fått upp hyllor och tavellister och det är så fint! Denna helgen gick skitfort, och vi är skitnöjda med den. Vi hade aldrig någonsin lyckats få den så otroligt fin utan hjälp av våra föräldrar. Mina la hela sin lördag på oss, och sambons hela sin söndag. Tänk vilken tur vi har. Och vi är så otroligt tacksamma för allt. Vi har ett hem som ser ut som ett hem nu, och det är tack vare er.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar