Igår träffade jag den person som har stor potential för att vara Världens konstigaste med stort V. Tänk på den konstigaste människa du någonsin mött, och så slänger du till den största dos annorlunda du kommer på och kryddar det med lite udda. Ja, då får du fram något som nästan kan likna sig med denna personen. Intressant på ett vis -skrämmande på många fler. Lämnar det där.
Var på klassfest igår, och det var väl kul. Han vi var hos hade ansträngt sig till max och gjort fransk löksoppa, snittar (stekt potatis med getost och timjan), bröd med ost på i ugnen att knapra på och massa chips och massa dip och välkomstdrinkar och.. allt. Det var otroligt snällt av honom att fixa så, och väldigt trevligt. Kvällen slutade med att han vi var hos däckade och vi hade vindruvs-krig. Lite såhär dagen efter undrar jag om han kommer kunna klura ut varför vardagsrummet är fullt av vindruvor och varför en av hans bananer är mos.
Förkylningen har verkligen lekt djävul med mig. För alla andra verkar det som att den bryter ut med allt på en gång och så är man i princip döende och sängliggande några dagar, och sen försvinner den igen. Så är det inte för mig. Min förkylning går i etapper, först var det halsen, och den när den repade sig gick näsan berserk. När detta sedan lugnade sig kom huvudvärken och sist febern, är nu uppe i sex dagars lidande av alla dess slag. Skulle ha varit på halloween-fest hos arbetskamraterna ikväll, och har sett fram emot det skitlänge. Nåja, febern och huvudvärken tog tyvärr över och jag är sjukt ledsen att jag inte kunde komma..
Och förresten, läste precis en sak som jag inte riktigt kan släppa;
Vad händer med Pinocchios näsa om han säger "Min näsa kommer att växa nu"?
Om den inte växer så ljuger han, och då ska den ju växa. Men om den växer så har han ju inte ljugit och då ska den inte växa. Hmm..

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar