Satt precis och pratade med mamma i telefonen om att det inte alls känns som att det är December imorgon. Jag berättade att flera i min klass börjat prata om arbetet som ska in den femte, och att många av dem är stressade för att de "bara" skrivit lite mer än hälften. Varpå jag inte ens tittat på uppgiften än, och har inte en susning om vad som ska göras, för att det är så långt kvar och jag har inte sett någon mening med att börja med det än. Herregud, det är ju en evighet till den 5 December. Eller inte. HE påpekade för mig idag om att den femte är på måndag. Nu på måndag. Den måndagen som kommer. Ja, det var det värsta vad tiden gick fort helt plötsligt.
Mamma förstod precis vad jag menade, och sa att det inte kändes verkligt att man ska vända blad imorgon. Hon tror att hon har tappat Oktober någonstans på vägen, och när hon sa detta kände jag direkt att jag nog gjort samma sak. Inte konstigt att allt känns fel och skevt när en hel månad saknas. Fast jag tror mer på att någon har snott den, det är inte möjligt att slarva bort en hel månad, inte ens för mig. Så du som snodde Oktober från oss, skulle du kunna vara snäll och ge tillbaka den? Tycker inte riktigt att det är okej att sno en månad på det viset. Det blir så dumt då..
Antar att det bara är att gilla läget, resa sig upp och börja stressa skiten ur sig för att ta igen de timmar man missat i och med månads-tjuven. Jag och sambo åkte till Kosta julmarknad i helgen, och det var rusktigt mysigt. Vi träffade även mormor och morfar där, och tog en fika, så underbart supertrevligt. Min mormor och morfar är bäst. Inget snack om saken. Så enkla och snälla och rara och söta och trevliga. Inga konstigheter -bara kaffe, typ. Vi åkte inte dit för att leta julklappar, men nu såhär i efterhand önskar man kanske att man hade kollat med klappar i åtanke. Kosta är verkligen jättemysigt att åka till, och det finns mycket bra att hitta där. I år kan man dessutom blåsa sin egen julgranskula. Rätt fräckt. Vi skulle gjort det, men vi kom försent.
En skitbra grej med att ha blogg: Satt nu precis och kollade igenom de 18 inlägg jag skrev under Oktober månad, och jag måste säga att det hände ju asmycket! Så varför minns jag ingenting utav det? Känns inte helt hundra att få AHA-upplevelser av inlägg som bara är en månad gamla.. Men så är det. Nu är jag ett steg närmre en lösning på stölden i alla fall, tror jag. Känns som att jag kommer att få nytta av alla Criminal Minds säsongerna jag gått igenom. Det går framåt. Spänningen är olidlig.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar