onsdag 9 november 2011

Sömnlös i Småland

Det är inte konstigt att jag är lite loj, man blir nog det när man ligger typ tusen timmar efter i sömn. Förstår inte varför jag inte sover ordentligt. Kommer helt enkelt inte till ro och ligger bara och snurrar. Kuddarna har helt plötsligt slutat vara bekväma och trasen gör inte susen längre. Jag fryser.. nej vänta, jag svettas... eller.. nej... fryser.. svettas.. åh. Och när man har legat i sådär tre timmar och försökt somna kommer värsta huvudvärken och då är det helt omöjligt att somna. 

Och så kommer det där dilemmat: Om det är ungefär 4 timmar kvar tills klockan ringer, är det då bättre att.. 
A) fortsätta att försöka somna, även om det bara är runt tre timmars sömn så är det fortfarande sömn.
B) bara stiga upp och hinka kaffe. Det är bättre att vara övertrött under dagen och sedan slockna när man kommer hem. Sover man bara runt tre timmar blir man inte utvilad -man blir ett vrak.

Naturligtvis låter B som det bästa alternativet, vilket det också är för min del. Valde ändå inte att göra så natten som var, utan låg och snurrade till klockan sex på morgonen. Och nej, jag överdriver inte. Kollade på klockan hela tiden. Och ja, jag vet att bara en sån sak förstör hela grejen med att somna fullständigt. Man kan inte vara stressad och kolla klockan när man ska somna och slappna av, men jag kan inte låta bli. Vid åtta (två timmar senare) ringde i alla fall larmet och jag kan tala om att de två timmarna räckte inte.. Gick dessutom och la mig redan vid halv två för att jag var trött. Jo, tjena.. Har sovit mellan 2-4 timmar tre nätter i rad. Nu får det vara nog.

Har köpt det-är-synd-om-mig-chips och ska spendera resten av kvällen med att svulla, rita och tittar på romantiska komedier, sen hoppas jag på att kunna somna.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar