![]() |
| Skrattar bäst som skrattar sist, svärmor. Puss |
måndag 7 november 2011
Till svärmor
Nu är du glad va? Nu är du väl nöjd? Här sitter man medan du är hemma och myser. Här sitter man medan du sover gott. Jag förstår din glädje, det gör jag verkligen. Och jag vet att du förstår min olycka. Jag vet att du njuter av varje sekund, och bara gör du det i några dagar och veckor till. Ta till vara på tiden, för sen delar jag inte med mig mer, det ska du veta. Bara le och skratta och sov så djupt du kan, för snart får jag tillbaka det som också är mitt. Hoppas jag plågar din själ lite, för då får i alla fall jag också lite roligt. Njut för helvete! Det är över snabbare än du tror. Och man kan tolka det som man vill, men faktumet att tiden kommer att springa iväg för dig, och gå banan-steg fram för mig känns rätt bra om man tänker i en annan vinkel. När dagen kommer är det du som står där och tänker "Va fort allt gick, är det redan över?" och jag kommer vara den som skiner som en sol och som tänker "Äntligen! Det har gått en evighet men nu är det över!" Sen är det helt plötsligt ombytta roller, och jag är den som sitter hemma och myser. HA!
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar