tisdag 16 oktober 2012

1213141516 Oktober

Idag åkte både underställ och vinterkängor fram! Uteförmiddag i bokskogen idag. Det var omöjligt att försöka kämpa emot, det var bara att inse att det är dags för hela vinteruniformen att dammas av och komma fram. Välkomna fram, fodrade termo-fleece-kläder som ska hålla kroppen varm från den frostbitna omgivningen. Resan kan inte komma mer lägligt. Hehe. Sucks to be you.

I helgen firade vi mamma och pappa som båda fyller 45 år i år! Mycket, mycket trevligt med massa god mat och gott sällskap! Det är alltid lika trevligt att åka hem, men när det är kalas blir allt sådär lite extra trevligt! Jag hade gjort mig till och bakat macaroons med smörkräm smaksatt av gräddkola i olika färger för att överraska föräldrarna som båda har en ordentlig sweet-tooth med som inte smakat just det bakverket tidigare. Smörkrämen var fin när jag gjorde den dagen innan, men en natt i kylen verkar ha påverkat den till det sämre, vilket ledde till att den skar sig. Inte så snyggt. Meen, det ska väl se hemmagjort ut säger dem! Min lilla mor som är en helst utomordentligt makalöst duktig konditor gömd i en undersköterskas kropp, toppade givetvis stämningen med sin supersmarriga och proffsigt gjorda passion- och chokladmousse tårta. Och mina små fula "charmigt hemmagjorda" macaroons hamnade i skuggan av den innan den ens han komma ur formen. Haha! Jäklar mamma, och jäklar vad jag mummsade och åt på den där tårtan, det bästa jag smakat!

Pappa hade köpt hem en massa supergoda öl från Oktoberfest-sortimentet på systemet, några sådana finingar slank ner och eftersom jag normalt bara dricker den så kallade "pissölen" var dessa lite mörkare varianter en ny smakupplevelse av alla dess positiva slag! Och bara grejen att träffa min lilla fantastiska lillebror med sin lika fantastiska sambo, och min gulligulliga mys-lillasyster och de små keltokiga hundarna toppar hela helgen något enormt! Åh, en sån fin helg med min fina familj och släkt. Jag, T, lillebror och hans sambo hade ordnat med bästa presenten åt mamma och pappa; En spökmiddag för två följt av trerätters middag, mamma reagerade med skräckblandad förtjusning och pappa tyckte nog mest att det skulle bli himla spännande. Jag tror att alla var imponerade över vilken grymt bra present det var och jag måste erkänna att visst sträckte vi lite extra nöjt på oss när vi insåg att det blev precis så bra som vi tänkt oss -fast bättre!



Underställ och samalnagt fyra olika lager på lager för att överleva
bokskogens höstmyskyla i förmiddags.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar