onsdag 17 oktober 2012

Drottning dubbelmoral

Mjukisbyxormjukisbyxormjukisbyxor. Måste hem och byta om till mjukisbyxor var det enda jag tänkte på när jag begav mig hem från praktiken. Med mycket att göra har det inte funnits något utrymme för träning, och i och med att träningen uteblivit har lilla deppen smugit sig på och i och med den har det överdrivna lite sjuka, oavbrutna hetsätandet kickat in. Därmed är nästan-tvättbräde-magen som bortblåst och nalle-magen har börjat titta fram. Kom hem, bytte om, satte mig i datorstolen och sjönk ihop som en påse nötter. Drog upp tröjan och tittade ner på magen, suckade och kände mig fet. Slukade en halv chokladkaka och några nävar chips. Sen gick jag till gymmet. 

Drog och slet i träningskläderna framför spegeln i omklädningsrummet. Det måste ha hänt något med dem där de legat på hyllan, inte har de alltid suttit såhär konstigt. Drog in magen, höll andan och speglade mig själv från sidan. Ingen förbättring. Kläderna satt som skinnet på en falukorv och det var ingenting att göra åt. Tittade surt på min spegelbild. Se vad du har gjort, din idiot. För en månad sen var jag redo för Barbados stränder, men nu vet jag inte ens om jag kommer i bikinin längre. Jävligt dålig timing, damen. Såg mig om för att försäkra mig om att jag var ensam, gav min spegelbild fingret och satte fart mot löpbandet. Nu jäklar ska grisen få jobba.

På löpbanden bredvid mig sprang två vältränade brudar med långt, fint hår i perfekta hästsvansar och med behagligt löst sittande kläder. De var svettiga, men såg inte det minsta besvärade ut. Jag och mina falukorvskinnskläder stod där i mitten och kände mig som en hög med bajs. Bestämde mig för att vända känslan till något positivt och tänkte minsann visa snyggingarna att vi falukorvar kan vi också! En kvart och tre kilometer senare såg jag inte lika obesvärad ut, högröd i ansiktet och svetten stänkte och de kortare hårstråna på huvudet började locka sig och stå rakt ut och mascaran hade runnit ut över hela ansiktet. Intalade mig själv att "om man fortfarande är söt efter ett träningspass har man inte tränat tillräckligt hårt", upprepade det några tusen gånger tills jag tillslut klev av efter tjugofem minuter. Hade tappat viljan att träna, och satte av raka spåret hem och micrade pizza-rester och har nu också smällt ett rör Brago (världens bästa kex). 

Så nu sitter jag här, nytränad och nyduschad och känner mig som en elefant efter kakor och pizza. 
Skit samma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar