Drog och slet i träningskläderna framför spegeln i omklädningsrummet. Det måste ha hänt något med dem där de legat på hyllan, inte har de alltid suttit såhär konstigt. Drog in magen, höll andan och speglade mig själv från sidan. Ingen förbättring. Kläderna satt som skinnet på en falukorv och det var ingenting att göra åt. Tittade surt på min spegelbild. Se vad du har gjort, din idiot. För en månad sen var jag redo för Barbados stränder, men nu vet jag inte ens om jag kommer i bikinin längre. Jävligt dålig timing, damen. Såg mig om för att försäkra mig om att jag var ensam, gav min spegelbild fingret och satte fart mot löpbandet. Nu jäklar ska grisen få jobba.
På löpbanden bredvid mig sprang två vältränade brudar med långt, fint hår i perfekta hästsvansar och med behagligt löst sittande kläder. De var svettiga, men såg inte det minsta besvärade ut. Jag och mina falukorvskinnskläder stod där i mitten och kände mig som en hög med bajs. Bestämde mig för att vända känslan till något positivt och tänkte minsann visa snyggingarna att vi falukorvar kan vi också! En kvart och tre kilometer senare såg jag inte lika obesvärad ut, högröd i ansiktet och svetten stänkte och de kortare hårstråna på huvudet började locka sig och stå rakt ut och mascaran hade runnit ut över hela ansiktet. Intalade mig själv att "om man fortfarande är söt efter ett träningspass har man inte tränat tillräckligt hårt", upprepade det några tusen gånger tills jag tillslut klev av efter tjugofem minuter. Hade tappat viljan att träna, och satte av raka spåret hem och micrade pizza-rester och har nu också smällt ett rör Brago (världens bästa kex).
Så nu sitter jag här, nytränad och nyduschad och känner mig som en elefant efter kakor och pizza.
Skit samma.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar