Nedräkningen har startat på riktigt nu. Det är inte längre tio månader kvar, ett halvår eller ens en vecka eller ett helt dygn. Om mindre än tjugofyra timmar står vi på perrongen med vår packning och är på väg till det resmål som vi fick godkänt den 19 december. En evighet sedan, och fram tills nu har det hela tiden känns som en evighet. Jag är inte det minsta nervös, känner mest bara att det är på tiden att vi kommer iväg! Haha. Borde kanske bli lite nervös, men för stunden tycker jag bara att det är dags. Ganska skönt ändå. Har en rejäl lista med saker som ska göras idag, vissa av dem skulle jag ha gjort för längesen kanske men nu är jag en av de fantastiska själar som har förmågan att skjuta upp allt och nu sitter jag här. Det är bara att sätta igång och få det gjort, för nu finns det ingen tid kvar att skjuta upp det på mer.
My gosh va sjukt det känns att det är dags i morgon, så länge som man har vetat om det, och som biljetterna har legat hemma i sin plastficka och bara väntat.
I fredags lämnade jag praktiken med riktigt fina lovord och en bra bedömning av min handledare. Detta firades (såklart) på kvällen med goa vänner och underbara öl. I går, lördag, kom mamma, pappa, lillebror och hans sambo, lillasyster och mormor och morfar hit. Vi fikade och bara umgicks innan vi drog vidare till
Meet (restaurangen jag skrivit om i ett tidigare inlägg
här) för att gå ut och lyxa till det med lite god mat innan jag åker iväg i nio veckor. Precis som förra gången var maten över förväntan, och jag testade hamburgaren denna gången, med bacon och brie-ost, salsa och groronzolasås, kan absolut rekommenderas! Yamyam. Jag har en helt underbar familj, vi har roligt och trevligt och jag älskar när vi träffas såhär allihopa. Stämningen är alltid på topp och man liksom bara myser av hur bra och roligt det är. Farmor hade skickat med ett litet Mimmi Pigg gosedjur som jag skulle ha med mig, haha!? Nu kommer den vara med på varje bild jag tar under resan bara för det ;)
Klockan 09.00 kan man ju tänka på oss i morgon, för då ändrar resan status från "sen" till "nu" och vi kliver på tåget och sticker till först Kastrup, vidare till London Heathrow och Gatwick, och sist till Bridgetown, Barbados och värmen!
 |
| Min hamburgare, min efterrätt t.h och mammas t.v. |
 |
| Lördag eftermiddag. |
 |
| Lördag kväll. |
 |
| Fredag kväll. |
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar