Låg i min favoritpyjamas (den jag fick av T på alla hjärtans dag, OnePiecen) under täcket i soffan och satte igång Masterchef Australia säsong tre. Var uppe två gånger, och det var när jag startade kaffekokaren och när jag sedan gick och hämtade en kopp. Först vid halv ett gick jag upp, för då skulle jag möta upp fröken MM och så skulle vi gå till gymmet. Det blev en helt okej morgon i alla fall! Efter nästan två timmar ansåg vi oss sedan klara och satte av hemåt. Jag bokade en tvätt-tid, för att passa på att få träningskläderna rena då jag inte tränar idag. Hoppade in i duschen och drog på mig min OnePiece (inte pyjamasen, haha). Efter att ha duschat och man fryser lite är den typ det bästa plagg man kan ta på sig. Den och fårskinnstofflorna. Gnällde lite om att det är tråkigt att tvätta när jag pratade med LE, hon sa att man får ta en tvätt-öl om man vill, så jag gjorde det. Med tvättpåsen i ena handen och ölen i den andra, iklädd min lila/rosa OnePiece och med håret handdukstorkat och ruffsigt åt alla håll lämnade jag lägenheten. Det är väl tur att man inte skäms, haha.
Lagom till tvätten var klar och hämtad och jag var i ordning ramlade LE in och strax efter henne kom MM. Vi förfestade lite själva innan vi gick vidare till festen och senare tokdansade på puben. Efter denna veckan var det skönt, men främst behövligt, att släppa loss lite. Att dra på sig en klänning och piffa till sig och bara vara. Att för en kväll lägga alla bekymmer bakom sig var viktigt. Vi hade fantastiskt roligt och nu sitter jag i soffan under täcket med pyjamasen på igen och ser på Masterchef, städade lägenheten för en timme sen och har ätit ett rör ballerina till frukost. Härliga söndag.
![]() |
| Igår körde jag på "den lilla orangea" och mina nya stövletter. Förstå den enorma ironin i den vänstra bilden! Ibland får man spexa :) |

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar