måndag 8 oktober 2012

I wish it was sunday

Först var jag glad. Helt utom mig själv. Sen kom vändningen. Hann inte riktigt med. Blev ledsen. Sen förvirrad. Så kom ilskan. Nu är jag bara besviken. Så jävla besviken. 

Eftersom det var måndag var sängen som vanligt skönare än vad den är resten av veckan, och jag låg kvar en kvart längre än normalt och kände efter om jag fått influensan under natten. Besviket fick jag tillslut inse att jag är frisk som en nötkärna (fysiskt i alla fall) och gled ur sängen och landade som en klump gelé på golvet. Ville inte ville inte ville inte. Kände efter en sista gång. Ingen feber, inte ens hes. Stannade framför spegeln i hallen och ramlade nästan baklänges av synen. Gick och la mig med blött hår. Har man självfall och lockigt hår är det allt annat än rakt och livlöst på morgonen om man bara gått och lagt sig med det blött utan att ens fläta det. Det såg ut ungefär som att jag hade sovit med inte bara ett finger, utan med hela armen i ett eluttag.  Minns att jag skrattade till. Mina ögon liksom hängde, var så trött att det kändes som att huden höll på att glida av ansiktet, har aldrig sett något liknande. Fick platta håret i evigheter för att få ordning på virrvarret som uppstått under en god natts sömn (ja, äntligen har jag sovit gott!), och jag lyckades nog ganska bra med, en liten tjej i trean kom fram till mig idag och sa: När jag blir stor önskar jag att jag kommer att se ut som du. Du har så fint hår. Aww.. snurrade en slinga runt pekfingret och fick fram ett fånigt Tack och kämpade som en gris för att inte visa hur fullständigt överdrivet toklycklig jag blev. Jag hatar mitt hår, det är slitet och missfärgat. Haha!

Träffade JUJ efter praktiken och pratade om livets bekymmer över några koppar kaffe. Det var inte jättemycket folk där och det var många lediga platser runt oss. Plötlsigt dyker två småfjortisar i typ femtonårsåldern och sätter sig vid bordet precis bredvid (den lilla skygga svensken i oss kände sig trängd) och de gapskrattade och förde ett jäkla liv och rätt som det var började de blåsa vatten på varandra genom sina sugrör.. ja, de hade säkert jättekul. Tanten i mig tyckte mer att de störde min och JUJs mycket trevliga kaffestund.

Avslutade dagen med en runda på gymmet tillsammans med MM. Riktigt, riktigt skönt! Körde intervall på crossen och det va typ det jobbigaste jag gjort. Haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar