T- Ehh.. haha njae, men det är nog precis på gränsen (handbagaget får väga max 6kg)
Spekar fram den lilla hushållsvågen som kan visa upp till 5kg och ställer väskan på den; 2,7kg. Haha, snacka om värdelös uppskattning av vikten..
Pustade ut, drog igen dragkedjan och ställde ifrån mig väskan. Nu fick den se sig själv som färdig. Dags att attackera det stora bagaget. Slänger ner allt som ska ner, på en microsekund har jag överfyllt en stor väska som mamma och pappa utan problem delade på när de va i Turkiet. Hrm.. räknade shortsen, 13 stycken.. kanske lite väl mycket. Är dessutom nästan säker på att minst fyra av dem är för små. Rensa rensa rensa. Packa ner och packa upp. Miljoner tröjor är meningslöst. Vi har ju tvättmaskin. Ett tjugotal är fullt tillräckligt.. eller kanske bara tio? Svåra beslut. Sådana kan endast lösas med en god öl.
Efter att jag rett ut röran i resväskan lite började jag inte bara fundera på vikten, utan reglerna kring måtten slog mig som en elektriskt myggdödare i ansiktet och det lilla lugn jag precis skapat var väck. Jaha. Handbagageväskan igen då... är den inte lite för stor? Joood det är den nog. Fan.
Jag- T! Är inte denna för stor?
T- Nej nej nej nej, haha är du galen? En kabinväska är godkänd.
Jag- Ja, men vadå? Denna funkar eller? (Viftar lite hysteriskt med vänskan, typ som en arg dam)
T- Alltså.. det är en vanlig normalstor ryggsäck. Det är lugnt.
Jag- Kan du känna på min resväska? Tror jag precis drog förbi dubbla vikten (maxvikt 23kg)
T- (lyfte väskan) Det är ingen fara.
Jag- Amen, är du säker? För den är ju skittung.
Efter att bara fått en uttråkad suck som respons valde jag att ringa mamma i stället. Fast hon inte är här och kan titta och lyfta så vet hon bäst. Hon sa att det va lugnt så nu är jag lugn. Fast jag tror att jag kan ligga lite i överkant. heheee... ehrm. Ja. Nervös för den biten är man minsann. SL sa att han hade plats i sin väska i värsta fall.. så det löser sig väl. Har inte en jäkla aning om vad min väger, har aldrig ägt en våg, och vet ingen som gör det heller. Mamma sa att om jag blir för orolig så får jag ju ta den lilla hushållsvågen och väga varje plagg för sig och sen plussa ihop... det är ju ingen dum idé känner jag.. kanske bli så.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar