Jag är rätt bra på att ha förutfattade meningar om saker och ting, och jag kan utan problem bestämma mig för att jag inte tycker om en sak helt utan att egentligen veta vad det är överhuvudtaget. Och precis så hade jag gjort med O.C, hade ställt in mig för längesen på att det bara var en b-serie som fått alldeles för mycket uppmärksamhet och som egentligen är helt värdelös. Eftersom så många sa att den var bäst, och att jag var tvungen att se den, och att man blev helt besatt av den, kände jag att kanske... När en klasskamrat sedan sa att hon hade känt lite separationsångest när sista avsnittet hade visats bestämde jag mig för att ge den en ärlig chans.
Jag såg de första 10 avsnitten. Från avsnitt ett tyckte jag att alla i serien var helt rubbade. Avsnitt två, tre, fyra och fem gjorde mig så irriterad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Avsnitt sex, sju och åtta såg jag bara för att jag hade bestämt att ge den en chans. Hatade skiten. Såg avsnitt nio och tio, sen fick det vara. Jag har helt ärligt aldrig sett någonting så dåligt i hela mitt liv. Ingen av karaktärerna har någon ryggrad, de mår dåligt och är dumma hela högen. Det är synd om varenda en av dem för att de är så fullständigt svaga. Ingen av dem står på sig, alla bar går runt och deppar för att de är så fega och för att det är synd om dem. Ingen av dem vågar säga emot om någon är dum, och varenda en av dem mår dåligt för att dem inte vågar stå på sig när andra är elaka mot dem. Från avsnitt ett ville jag bara flyga in i skärmen och rycka tag i varenda en av dem, ruska om dem och säga till dem att växa upp. Nej, detta var inte en serie i min smak alls.
Tänker inte sitta här och ifrågasätta varför folk ser på O.C, och varför de tycker att den är så fantastisk att de var tvungna att starkt rekommendera den för mig. Alla gillar olika, och jag gillade inte det här. Inte någonstans.
Gick tillbaka till Criminal Minds och är nu färdig med säsong 4. Kommer någon på någon annan serie som bör ses tycker jag att den kan säga till. Är öppen för förslag, och jag ger alla serier 10 avsnitt på sig att imponera på mig.
![]() |
| O.C, usch och fy. Tur att folk har olika smak :) |

One tree hill är sjukt beroendeframkallande, och det finns 8(!) säsonger att döda tid med.
SvaraRaderaHow I met your mother är typ bäst.
Dexter är lite creepy men sjukt bra. kan inte få nog!
/Moa gt :)