Har nu varit hos doktorn, och han tyckte att de problemen jag beskrev med min andning lät så nära
ansträngningsastma man bara kunde komma. Sedan sa han att om föräldrarna har astma är det stora risker att man får det själv, för att det gärna följer med till barnen.
Så jag tackar och bugar och sånt, mamma och pappa. Haha! Har i alla fall fått
Bricanyl och ska testa det ett tag, fungerar det så är det kanon och gör det det inte så ska jag komma in och göra fler tester. Imponerade dessutom på Mr. Doktor, jag skulle blåsa i någon grej för att kolla hastighet och styrka i lungorna eller vad det var, och jag skulle göra ett test-blås. När jag gjorde det sa han bara "oj, både bra värden och teknik. Detta behöver du inte göra om".
Ja, ni hör va bra jag är.
Så fort förkylningen lägger sig, som den är på väg att göra, får det bli att sätta igång träningen igen. Har haft en månads paus, räcker liksom nu. Hehe. Detta firar jag med kaffe och en arraksboll. Borde städa idag, men tvättar istället och drar över med dammtrasan imorgon. Tråkigheter som dessa måste man dela upp, gör man allt på en dag dör man ju av leda.
Nu åker de riktiga höstkläderna fram, rätt mysigt faktiskt. Fast det är fortfarande lite svårt att hitta en balans mellan att frysa och bli förjäkla varm, har inte tyckt om stickat och sånt innan på grund av det. Och polokragen som kommit tillbaka och blivit himla populär är inte lätt att vänja sig vid, det känns som att jag stryps. Rätt obehagligt faktiskt. Men, hellre polokrage än snö.
Ha ha , kolla hastigheten i lungorna ?! Jag tror nog att det var lungvolymen de testade , före och efter medicinering . Du är för rolig :D
SvaraRaderaHAHA! Ja, kanske det då ;) Bjuder på den missuppfattningen! :D
SvaraRadera