fredag 13 januari 2012

Allt bra eller?

Idag är en speciell dag. Dels är den känd som en otursdag. Och eftersom det snöar och min huvudvärk inte går över håller jag med om att denna dagen är rätt pissig. Dels var det sista dagen på kursen idag, vilket innebär att det bara är två terminer kvar till examen. Så sjukt. Det har gått så fort, och eftersom resan till Barbados tar upp halva sista terminen kommer det sista nu gå i raketfart. Från den synvinkeln känns denna dagen ändå ruggigt bra.

Fast jag vet inte, känner mig sjuk utan att vara sjuk och är lite smågnällig. Så det är inte bra, fast det är ju bra i alla fall för att det är bättre än att vara sjuk. Fast min nacke gör jätteont och mitt huvud reagerar inte på tabletterna och pizzan var god och läsken va god och kaffet är gott och naglarna är äntligen fina igen och jag fryser och ögonen svider och har inget att göra.

Känner mig lite både och idag, lite av allt faktiskt. Avig typ. Sambo har gått in i djupsömn i soffan, hopkurad i fosterställning och rycker ibland. Innan tittade han upp på mig, med sömniga ögon, veck i hela ansiktet efter kuddarna och helt ruffsig i huvudet. Normalt skulle jag tycka att han va söt och le lite sådär hjärtligt. Idag känner jag mig trött och tung i huvudet, och kan trots det själv inte somna. Så är mest avundsjuk och tjurig och funderar på att sparka till honom lagom hårt.

Nä. Vore taskigt. Fast han måste vakna nu. Tråkar ihjäl snart.


Uttråkningshumor kan vara den värsta. Jag tycker att detta var jätteroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar