När tentaplugget är så tråkigt att man dör lite inombords finns det så mycket att göra i stället för plugga. Helt plötsligt öppnas en helt ny värld framför en med möjligheter och idéer man aldrig tänkt på. Satt med två klasskompisar igår och vi var alla tre ruggigt trötta på tentan, vi fikade mest och kollade runt på YouTube. Så sa JUJ att hon skulle och se på hockey på kvällen och ta en öl, och helt plötsligt hade vi bestämt att jag skulle springa(?!) till arenan och att EG skulle cykla bredvid. Skulle jag klara det skulle JUJ bjuda på en öl när jag var framme. Haha, gode gud vilka idioter vi är. Det är 5 km ungefär till arenan, och jag har inte tränat någon form av kondition sedan september. Powerwalkade halva streckan, sprang halva. Tycker ändå att det var bra. Gick så fort att EG inte hade några problem att cykla bredvid, i alla fall. Väl framme vid arenan smsade JUJ och frågade var vi var, och när vi svarade att vi var framme blev hon förvånad. Hon trodde aldrig att vi skulle ge oss av, haha. Avnjöt mig väl förtjänta öl och luktade illa under hela matchen. Tusen gånger bättre än att tentaplugga, alla dagar.
När vi sedan skulle hem valde jag att powerwalka hela vägen, vill inte överdriva första gången, och så var det så jäkla kallt. Gjorde nästan ont att andas som det var. Svettades som en gris och stackars EG frös på cykeln. Så sammanlagt avverkade vi 1mil igår. Inte illa. Idag måste vi bara studera, inget annat. Så tråkigt. Men det kompenseras upp den den supertrevliga kvällen igår :)
JUJ visade ett klipp på YouTube som jag inte sett innan, det kanske är jättegammalt med det var nytt för mig. Skrattade så att jag nästan dog. Hahah.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar