Idag kom det ungefär 50 mellanstadiebarn till idrottshallen för att ha en och en halv timmes redskapsgymnastik med oss. De delades in i grupper med ca åtta barn per grupp, likaså gjordes vi och var tre personer per barngrupp. Syftet med dagen var inte att de skulle träna i redskap, utan att vi skulle lära oss mottagning när de utför övningarna så att det inte uppstår några olyckor. Bara två av femtio barn skadade sig under lektionen, vilket inte låter särskilt illa... det är bara det att båda dessa barnen ingick i min grupp. Haha, jisses vad jag hatar redskap.
Vi skulle också efter att barnen gått hem, själva visa våra färdigheter i redskap genom att visa vår lärare att vi kunde genomföra två övningar per redskap för henne. Ringarna var en omöjlighet och i räck satte jag bara en av två övningar. Kullerbytta fram och bak var enkelt, men hand/huvudstående och/eller hjula är kunskaper jag inte besitter med någon del i hela kroppen. Att hoppa över plintar ser roligare ut än vad det är, och nu sitter jag här med världens lårkaka och är ruggigt stolt över att jag satte de övningar som krävdes där (om än med mer vilja än talang).
Bokade tid för träning igår, avbokade den så fort jag kom hem idag och gick och handlade i stället. Precis när jag kom hem plingade det i mobilen och MM undrade om vi skulle träffas en stund och njuta av vårsolen. Slängde in varorna i kylen, tog med mig kakor (såklart, fika måste man alltid ha med) och mötte henne där hon satt i solen i brassestol med solglasögonen på. Äntligen är våren här, som jag har längtat och så mysigt det var!
Nu är kaffet på väg ner och OnePiecen sitter på och just nu känns allt sådär bra, liksom.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar