söndag 11 mars 2012

StädSöndag

Vaknade ganska outvilad av solen och log. Vände mig om mot fönstret och värmdes i ansiktet av strålarna. På fönsterrutan satt en fluga och jag hoppades att den befann sig på utsidan av rutan eller mellan glaset. Gosade ner mig igen och tjurade lite över att dagen idag kommer vara så tråkig, och att jag hade velat ut och springa/gå i stället. Allt hade varit roligare än det jag måste göra idag, faktiskt. 

Golven ska dammsugas och torkas. Överallt ska plockas (det ser just nu ut som att en bomb slagit ner här), och kläderna ska in i skåpen eller ner i tvättkorgen. Sambo är inte hemma, så kan inte skylla på honom med stöket denna gången. Får helt enkelt skylla på... JUJ och EG. Förstår inte vad de ska in i mina garderober och göra, men aja, nu är det bara att städa upp. Soffan ska dammsugas ordentligt och alla ytor ska genomgå en omfattande dammning. Skafferiet ska helt tömmas och städas ur, och socker/salt ska hällas över i burkar. En ny golvlampa ska monteras och de gamla tallrikarna/assietterna ska slängas. Datorbordet ska tömmas på allt skräp och helst hade jag velat panta alla miljoner flaskor också och passa på att handla på samma gång. Egentligen hade jag velat tvätta, men vet inte om jag behöver det tillräckligt mycket för att göra det idag, det är defenitivt en grej som kan skjutas upp lite till.

Jaha. Hade tydligen mer att göra än vad jag själv förstod. Bara att sätta igång, kanske. Men först en kopp kaffe till, och ett avsnitt Revenge. Vill någon komma upp och ta en kopp kaffe med mig mitt i städningen är denne hjärtligt välkommen! Alla behöver pausa lite :)


2 kommentarer:

  1. Hade gärna kommit upp till dig i dag i stället för att jobba 6.45-21.15 :D ... I morgon är jag ledig , och jag borde städa och putsa fönster. Såg nyss på tv att vädret i morgon ska bli strålande solsken ! Städar kanske på tisdag i stället . Som vi säger hemma - det vi inte gör i dag ,slipper vi göra om i morgon ;)

    SvaraRadera