Åhhh geeee miiiiig nååågonting nuuuu! Fast nej, jag ska inte. Absolut inte. Eller kanske. Lite gör inget. NEJ. Hur svårt ska det vara? Lite spelar ingen roll. Om det blir lite kan det likaväl bli mycket. Ska man ha lite kan man likaväl ta mer, så enkelt är det. Är det kört så är det. En bit. Nej. Jo. En liten en.. bara en liten. Okej. Nej. Jo. Nej. Faaaaaan. Börjar träna imorgon. Åh, skit också.
Varje dag. Varje eftermiddag. Varje kväll. Samma dryga beslutsångest. Ska jag äta chipsen eller inte. Ska jag poppa popcorn, det är ju ett nyttigare alternativ. Å andra sidan öser jag sönder dem med salt och poppar i olja så så jäkla mycket nyttigare är det nog inte i alla fall. Fast.. om man ändå ska vara lite onyttig så kanske man kan vara det "på riktigt" så att man inte känner att man ångrade sig. Fast det gör man nog ändå om man känner att man brer på för mycket. Fan. Man kanske bara skulle göra det då? Bara köra på liksom? Vem bryr sig? Bryr jag mig? Svar: Ja. Det går inte. Bättre att hålla sig undan. Fast man lever ju bara en gång, och det är ju inte precis så att jag jobbar i TV eller som modell. Å andra sidan vill man vara hälsosam, men det kan man väl vara trots att man unnar sig med ett och ett annat snacks någon gång ibland? Tror det är hälsosamt att njuta av livet och vad man tycker är gott än att stirra sig blind på vad som är nyttigt.
Attackerade sambos påse med cheese crunchers. Mår asilla och ångrar mig inte alls. Eller jo det gör jag lite. Mycket. Nej inte någonting, fast nja njo en del. Borde sprungit idag, men det blåste ju så dant. Och nu regnar det. Så nu blir det inget med det. Bara en massa äta. Ångrar mig lagom, och är lagom nöjd. Så är det.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar